Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Davydenko E. A.
Assistant professor, Chair of Economics of Enterprise and Entrepreneurship, St. Petersburg State University, PhD (Economics)
Evnevich M. A.
Assistant Professor, Chair of Economics of Enterprise and Entrepreneurship, St. Petersburg State University, PhD (Economics)
Kruglova Yu. V.
Assistant Professor, Chair of Economics of Enterprise and Entrepreneurship, St. Petersburg State University, PhD (Economics)

Specificity of consumer reaction of non-alimentary retailing to price advertisements in relation to the economic crisis (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the major tendencies in retailing and the contemporary methods used by retailers to influence consumer choice. The authors distinguish the key factors that impact the change of sales volumes in retail trade and analyzes consumer behavior during the economic crises of 2008–2009 and 2014
Key words: retail, consumer behavior, price formation, crisis
Pages: 233 - 239



Литература
1. Белорусы штурмуют российские автосалоны, 5 декабря 2014 http://www.gazeta.ru/auto/2014/12/05_a_6329833.shtml (дата обращения 05.06.2015)
2. Гладких И.В. Ценовая стратегия компании: ориентация на потребителя. Высшая Школа Менеджмента СПбГУ. — СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2013. — 472 с.
3. Давыденко Е.А., Аренков И.А. Ценностно ориентированный подход в брендинге // Бренд-менеджмент. — 2012. — № 1(62). — С.2–7.
4. Девелоперы зафиксировали трехкратный рост обращений в офисы продаж, 17 декабря 2014 http://news.rambler.ru/28404858/ (дата обращения 05.06.2015)
5. Дмитриев С. 10 факторов, влияющих на продажи, 19.03.2011 // http://vespol-soft.com/desyat-faktorov-vliyayuschih-na-prodaji (дата обращения 25.05.2015)
6. Как увеличить товарооборот в магазине // http://finansovyesovety.ru/kak-uvelichit-tovarooborot-v-magazine (дата обращения 25.05.2015)
7. Клиенты «Юлмарта» совершили в декабре 2014 г. более одного миллиона покупок, 16 января 2015 http://internet.cnews.ru/news/2015/01/16/ (дата обращения 05.06.2015)
8. Курс доллара и евро в 2014 году http://www.consultant.ru/law/ref/stavki/kurs-dollar-euro/ (дата обращения 05.06.2015)
9. Куссуль М.Э., Сычев А.С., Антоненко А.О. Учет влияния экономических факторов на объем продаж товаров массового потребления //Математические машины и системы. — 2011. — № 3. — С.111–115.
10. Торговые войны — битва за успех на прилавках и онлайн / Г.Тейн, Д. Брэдли; пер. с англ. — М.: АЛЬПИНА ПАБЛИШЕР, 2013. — 315 с.
11. Черепанов А. Влияние факторов на объем продаж // http://www.delona5.ru — 15.11.2014 (дата обращения 25.05.2015)
12. Экономика отраслевых рынков и политика государства: Учебник /Н.В.Пахомова, К.К.Рихтер. — М.:ЗАО Изд-во «Экономика», 2009. — 815 с.
13. http://design-milk.com/the-future-of-grocery-shoping (дата обращения 25.05.2015)
14. http://internet.cnews.ru/news/2015/01/16/klienty_yulmarta_sovershili_v_dekabre_2014_g_bolee_odnogo_milliona_pokupok_591694 (дата обращения 20.05.2015)
15. http://metrikaltd.ru/aktsii/podderzhim-nashikh-sochi-2014/ (дата обращения 20.05.2015)
16. http://news.rambler.ru/28404858/ (дата обращения 20.05.2015)
17. http://ok-inform.ru/finansy/lichnye-dengi/27147-ikea-povyshaet-tseny-v-rossii.html (дата обращения 20.05.2015)
18. http://www.consultant.ru/law/ref/stavki/kurs-dollar-euro/ (дата обращения 20.05.2015)
19. http://www.gazeta.ru/auto/2014/12/05_a_6329833.shtml (дата обращения 20.05.2015)
20. Tony Seidemann/ Barcodes Sweep the World, www.barcoding.com/Information/ barcode_history.shtml (дата обращения 20.05.2015)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2023