Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Goriaeva E. D.
PhD student, Chair of Hotel and Tourist Business, G.V. Plekhanov Russian Economic University (Moscow)

Enterprises in the industry of hospitality and tourism in the present-day context: strategic management as the foundation of their development (Russia, Moscow)
The article focuses on the aspects of strategic management, shows the significance of its implementation on all levels of management. The author specifically stresses the issue of competitive advantages in the industry of hospitality and tourism in the present-day context
Key words: competitive advantages, strategic management, industry of hospitality, managerial decision, enterprise management
Pages: 336 - 339



Литература
1. Harrington R., Kendall K. Strategy implementation success: The moderating effects of size and environmental complexity and the mediating effects of involvement. Journal of Hospitality and Tourism Research, 30(2). 2006. 207–230.
2. Harrison J. Strategic Management of Resources and Relationships: Concepts and Cases. New York: John Wiley. 2003.
3. Jogaratnam G., Law R. Environmental scanning and information source utilization: Exploring the behaviour of Hong Kong hotel and tourism executives. Journal of Hospitality and Tourism Research, № 30(2). 2006. 170–190 p.
4. Nykiel R. HospitalityManagement Strategies. New Jersey: Pearson Education. 2005.
5. Okumus F., Altinay L., Prakash Ch. Strategic Management for Hospitality and Tourism. ElsevierLtd. 2010. 333 p.
6. Robert C. Ford, Michael C. Sturman, Cherrill P. Heaton How organizations achieve excellence in the guest experience. Delmar, Cengage Learning, Nelson Education Ltd. 2012
7. Азар В.И. Экономика и организация туризма / В.И. Азар; под ред. С. Ю. Житенева. Вступ. статья С.Ю. Житенева, Ю.С. Путрика. — М.: Международная общественная туристская академия, 2011. — 325 с.
8. Катькало В.С., Шемракова В.Н. Сетевые стратегии гостиничного бизнеса / Высшая школа менеджмента СПбГУ. — СПб.: Высшая школа менеджмента, 2008. — 384 с.
9. Малышева Е.В. Социальный феномен удовлетворенности качеством услуг туристской индустрии. IV Очередной Всероссийский социологический конгресс. Социология и общество: глобальные вызовы и региональное развитие. Секция 28. Социология туризма. 2012.
10. Минцберг Г., Альстранд Б., Лампель Ж. Стратегическое сафари. Экскурсия по дебрям стратегического менеджмента. — М.: Альпина Паблишер. 2013. — С.367.
11. Попов Л.А., Козлов Д.А. Прогнозирование и управление доходами в гостиничном бизнесе Российской Федерации: проблемы и пути совершенствования // Вестник Российского экономического ун-та им. Г.В. Плеханова. — 2013. — № 12(66). — С. 49–56.
12. Портер М.Е. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов / Пер. с англ. — М.: Альпина Паблишер, 2011. — С. 454.
13. Скобкин С.С. Проблемы роста российской отрасли гостеприимства и туризма // Микроэкономика. — 2012. — № 5. — С. 97–100.
14. Соколова М.В. История туризма: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений. — 6-е изд., стер. — М.: Изд. центр «Академия», 2012. — 352 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025