Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (56), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kitova Olga Victorovna
Chair of Information Technologies, G.V. Plekhanov Russian Economic University (Moscow), PhD (Physics, Mathematics), PhD (Economics), Professor

Application of informational and analytical technologies for the increase of marketing efficacy (Russia, Moscow)
The article focuses on the development of informational, analytical, and intellectual technologies such as Corporate Performance Management, Business Intelligence, Data Mining, content-analysis services, cognitive services, etc., as well as their application in the strategic marketing planning, management of marketing efficacy on the basis of KPI, management of relations with clients, marketing research and the Internet-marketing
Key words: informational and analytical technologies and services, cognitive services, strategic marketing, management of marketing efficacy, Internet-marketing, marketing research, integrated marketing informational systems
Pages: 176 - 179



Литература
1. Китова О.В. Управление эффективностью маркетинга: методология и проектное моделирование. — М.: ИНФРА-М, 2009. — 328 с.
2. Абдикеев Н.М., Китова О.В. и др. Системы управления эффективностью бизнеса / Под науч. ред. Н.М. Абдикеева, О.В. Китовой. — М.: ИНФРА-М, 2014. — 350 с.
3. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: учебник для ВУЗов. — СПб.: Астерион, 2011.
4. Данько Т.П., Китова О.В. Вопросы развития цифрового маркетинга // Проблемы современной экономики. — N 3 (47). — 2013. — С. 261–265.
5. Китова О.В. Управление эффективностью маркетинга и продаж: методические аспекты // Российское предпринимательство. — № 12. Вып. 2 (198). — 2011. — С. 73–78.
6. Брускин С.Н., Дьяконова Л.П., Китова О.В. Бизнес-аналитика: методы, инструменты, практика // Научные труды Вольного экономического общества России. — Т. 143. — 2010. — С. 55–61.
7. Абдикеев Н.М., Брускин С.Н., Китова О.В. Тенденции развития и особенности разработки и внедрения систем управления корпоративной эффективностью // Вестник Российского экономического университета им. Г.В.Плеханова. — № 4. — 2010. — С. 95–104.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021