Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (56), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Maslova T. D.
Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor
Balakirev I. A.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University

To the issue of the dark marketing and its tools on the Russian market of beer
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the regulating impact on the market of beer and the marketing of breweries. The author specifies the notion of dark marketing, discusses its nature, and discusses the tools of dark marketing on the Russian market of beer
Key words: dark marketing, market of beer, regulating impact and limitations, communications with brand
Pages: 180 - 182



Литература
1. Федеральный закон Российской Федерации от 30 июня 2012 года № 98-ФЗ «О внесении изменений в Федеральный закон «О государственном регулировании производства и оборота этилового спирта, алкогольной и спиртосодержащей продукции» и отдельные законодательные акты Российской Федерации и признании утратившим силу Федерального закона «Об ограничениях розничной продажи и потребления (распития) пива и напитков, изготавливаемых на его основе. Принят Государственной Думой 22 июня 2012 года. Одобрен Советом Федераций 27 июня 2012 года // http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_131892/
2. Рукавишников А. Пивная революция и маркетинг пива в России. — М.: Изд-во: Альпина Бизнес Букс, 2008.
3. Маркетинг: задачи, логические схемы, тесты: учебное пособие / Т.Д. Маслова, С.Г. Божук, Л.Н. Ковалик. — СПб, 2001.
4. Домнин В.Н. Природа потребительских отношений и приверженности бренду // Бренд-менеджмент. — 2010. — № 2. — С. 84–92.

Сноски
1 http://www.brandunion.com/insight/thought-piece/dark-about-dark-marketing «In the dark about marketing», 4.05.2015, Mathew Weiss.
2 European Business Review, «Dark marketing: ghost in the machine or skeleton in the cupboard?», European Business Review, Vol. 24 Iss: 3, pp.196–215, Stephen Brown, Pierre McDonagh, Clifford Shultz.
3 Исследование компании ТНС о выборе продукта на пивном рынке, 2014 год.
4 Исследование компании Canadean, 2012 год.
5 А. Рукавишников Пивная революция и маркетинг пива в России. — М., 2008.
6 Исследования компании АС Нильсен, 2014 год.
7 Исследование компании М. Индекс 2012–2015 год. Целевая группа — население старше 18 лет.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021