Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (56), 2015
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Solovjeva N. Yu.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor

Development of marketing competency as a factor for the increase of efficacy of spatial interaction (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes the notion of marketing competency as the basis of sustainable competitive advantage in the situation when marketing of spatial interaction is prioritized. The author describes the components and the sources of increasing marketing competence
Key words: marketing competence, marketing of spatial interaction
Pages: 288 - 290



Литература
1. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: измерение и оценка качества маркетингового обеспечения бизнес-коммуникаций // Известия СПбГЭУ. — 2010. — № 4. — С. 103–114.
2. Соловьева Ю.Н. Управление маркетинговой компетентностью. — СПб.: Астерион, 2015.
3. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. — М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.
4. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4. — С. 219–224.
5. Багиев Г.Л. Формирование концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Корпоративное управление и инновационное развитие экономики Севера: Вестник Научно-исследовательского центра корпоративного права, управления и венчурного инвестирования Сыктывкарского государственного университета. — 2014. — № 1. — С. 3–14.
6. Багиев Г.Л., Длигач А.А., Мефферт Х., Фритц В. Диверсификация функций маркетинга и восприятия потребителей товарных ценностей: форсайт-технологии маркетинга в условиях пространственной и системной экономики // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 3. — С 205–209.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021