Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (58), 2016
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kalina N. M.
Senior lecturer, Chair of General and Ethnic Sociology, Kazan’ Federal University

Marketing research as a type of social technology: theoretical and methodological aspects of the problem (Russia, Kazan’)
The article analyzes social and technological aspects of marketing research that are significant for its algorithm. Social technologies are seen as a culturally conditioned creative process of social designing in various spheres of public life. Special attention is given to the interpretative features of marketing research
Key words: marketing research, social technologies, interpretative characteristic of the key notions, theoretical indices, empirical indices
Pages: 138 - 141



Литература
1. Курбатов В.И., Курбатова О.В. Социальное проектирование. Учебное пособие. — Ростов-на-Дону: Феникс, 2001. — С.112.
2. Социальные технологии современного менеджмента. — М.: Изд-во РГСУ, 2011. — С. 56.
3. Афанасьев В.Г.Общество: системность, познание, управление. — М. 1981; Иванов В.Н. Социальные технологии в современном мире. — М., 1996.
4. Социологические методы в маркетинговых исследованиях. — М.: ГУВШЭ, 2006.
5. Черчилль Г.А. Маркетинговые исследования / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001.
6. Березин И.С. Маркетинговый анализ: рынок, фирма, товар, продвижение. — М., СПб.: Вершина, 2008.
7. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика: учебник. 3-е изд., перераб. и доп. — М.: Финпресс, 2003.
8. Федеральный образовательный портал: Экономика. Социология. Менеджмент. — Электронный ресурс: http://www/ecsocman.edu.ru/text/17227909.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021