Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (58), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Krasnikova T. S.
Executive director, OOO “Scholarly Developments” (Moscow), PhD (Economics)
Pashkus N. A.
Chair of Branch Economics and Finances, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor

Application of the strategy of break-through positioning in the sphere of agro-tourism (Russia, St. Petersburg)
The article discusses possibilities of the break-through positioning mechanism for the formation of the effective strategy in promotion of agro-tourist objects as a specific tourist product, which is becoming ever more popular around the world. The authors analyzes examples of positioning in various classers according to the modified matrix of Cagan-Vogel, and show its applicability in the sphere of agro-tourism
Key words: agro-tourism, marketing, marketing of territory, tourism, tourist clusters, tourist potential of a region, strategic marketing
Pages: 207 - 212



Литература
1. Lattanzi M. Creating Successful Agritourism Activities for your Farm. – South Deerfield, MA: Community Involved in Sustaining Agriculture (CISA), 2005. – 36 р.
2. Ryan S., De Bord K. and McClellan K. Agritourism in Pennsylvania: An Industry Assessment. – California University of Pennsylvania, 2006. – 22 p.
3. Елагин В.И. Агротуризм как одно из перспективных направлений социального развития сельских территорий Нижегородской области // Вестник Алтайского государственного аграрного университета. – 2012. – № 7. — С. 85–89.
4. Дубиничева Л.В., Советов П.М. Агротуризм в развитии сельских территорий // Проблемы развития территории. – 2009. – № 2. – С. 48–55.
5. Котлер Ф., Асплунд К., Рейн И., Хайдер Д. Маркетинг мест. Привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы. – СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, Питер, 2005. – 382 с.
6. Экономическая политика. Учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры / Под ред. А.Н. Лякина. – М.: Юрайт, 2015. – 432 c.
7. Formica S. Destination attractiveness as a function of supply and demand interaction. Unpublished doctoral dissertation. – Blacksburg: Virginia Polytechnic Institute and State University, 2000. – 203 р.
8. Cagan J., Vogel C.M. Creating Breakthrough Products. Revealing the Secrets that Drive Global Innovation. – 2nd еd. – FT Press, 2012. – 416 р.
9. Старобинская Н.М. Менеджмент: учебно-методический комплекс. – СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2007. – 133 с.
10. Cagan J., Vogel C.M. Creating Breakthrough Products. Innovation from Product Planning to Program Approval. – FT Press, 2001. – 336 р.
11. Пашкус В.Ю. Конкурентоспособность общественного сектора и Новая экономика: Вызовы времени. – Саарбрюккен: LAP. 2012. – 240 с.
12. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. – М.: Культурная революция, Республика, 2006. – 269 с.
13. Чеснокова М.С., Кирилловская А.А. Маркетинг впечатлений как инструмент маркетинга в Новой экономике // Маркетинг взаимодействия и технологии пространственно-системной экономики. Материалы международной научно-практической конференции. – СПб.: СПбГЭУ, 2015. – С. 166–172.
14. Старобинская Н.М. Управление маркетингом: Учебное пособие. – СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, 2010. – 127 с.
15. Пашкус М.В. Особенности привлечения инвестиций на российский арт-рынок: от использования концепций управления общественным сектором до фандрайзинга // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. – 2014. – Т. 5. – № 2. – С. 130–145.
16. Пашкус В.Ю., Булина А.О. Экономика и культура: креативная экономика, государственное регулирование и подходы к оценке бренда территории // Региональная экономика: теория и практика. – 2014. – № 35. – С. 39–47.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025