Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (58), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Goriaeva E. D.
PhD student, Chair of Hotel and Tourist Business, G.V. Plekhanov Russian Economic University (Moscow)

Contemporary profile of strategic management as a factor of increasing competitiveness at the enterprises in tourism and hotel industry (Russia, Moscow)
The article discusses aspects of strategic management application, shows the importance of its implementation in tourism and hotel industry, and emphasizes the importance to increase competitive advantages in this sphere. The author analyzes the existing problems in Russian hotel and tourism industry and offers suggestions to improve the situation in it
Key words: strategic management, hospitality industry, competitive advantage, tendencies, problems of development
Pages: 212 - 215



Сноски

1 Robert C. Ford, Michael C. Sturman, Cherrill P. Heaton How organizations achieve excellence in the guest experience. Delmar, Cengage Learning, Nelson Education Ltd. – 2012. – P. 125–230.
2 Минцберг Г., Альстрэнд Б., Лэмпел Дж. Школы стратегий. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегий менеджмента / Под общ. ред. Ю. Каптуревского - СПб. : Питер. , 2002. – С. 330.
3 Минцберг Г., Альстранд Б., Лампель Ж. Стратегическое сафари. Экскурсия по дебрям стратегического менеджмента. – Альпина Паблишер. – 2013. – С. 367.
4 Катькало В.С., Шемракова В.Н. Сетевые стратегии гостиничного бизнеса / В.С. Катькало, В.Н. Шемракова; Высшая школа менеджмента СПбГУ. – СПб.: Высшая школа менеджмента; 2008. – С 384.
5 Скобкин С.С. Проблемы роста российской отрасли гостеприимства и туризма // Микроэкономика. – 2012. – № 5. – С. 97–100.
6 Okumus F., Altinay L., Prakash Ch. Strategic Management for Hospitality and Tourism.Elsevier Ltd. – 2010. – P. 333–386.
7 Азар В.И. Экономика и организация туризма / Под ред. С.Ю. Житенева. Вступ. статья С.Ю. Житенева, Ю. С. Путрика. – М.: Международная общественная туристская академия, 2011. – 325 с.
8 Jogaratnam G., Law R. Environmental scanning and information source utilization: Exploring the behaviour of Hong Kong hotel and tourism executives // Journal of Hospitality and Tourism Research, – № 30(2). – 2006. – Р. 170–190.
9 Горяева Е.Д. Стратегическое управление как основа развития предприятий индустрии гостеприимства и туризма на современном этапе / Е.Д. Горяева // Проблемы современной экономики. – 2015. – № 3 (55). – С. 336–340.
10 Nykiel R. Hospitality Management Strategies. – New Jersey: Pearson Education. – 2005. – P. 95–126.
11 Соколова М.В. История туризма: учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / М.В. Соколова. – 6-е изд., стер. – М.: Издательский центр «Академия», 2012. – 352 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024