Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (60), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Chaplina A. N.
Head of the Department of Management Institute of Trade and Economics,Siberian Federal University, PhD (Economics), Professor
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Economics)
Maksimenko I. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University, PhD (Economics)

Strategic development of trade network on the basis of the system of balanced indices (Russia, Krasnoyarsk)
The article discusses the major tendencies and problems of development of alimentary trade networks in Krasnoyarsk territory in the present-day economic turbulence and stresses the importance of innovative technologies application that can maintain and strengthen their positions during the period of crisis. The authors offer a model of strategic development of trade networks on the basis of the system of balanced indices, which include the reputation responsibility part
Key words: retail, tools, innovative development, trade networks, system of balanced indices, life cycle, reputational responsibility of business
Pages: 204 - 208



Литература
1. Волокушин, Д.В. Формирование социально-ориентированной стратегии на основе системы сбалансированных показателей: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05 / Волокушин Дмитрий Викторович. — Пенза, 2013. — 24 с.
2. Герасимова Е.А., Чаплина А. Н. Репутационная ответственность торгового предпринимательства // Проблемы современной экономики. — 2014. — №2. — С.192–197.
3. Герасимова Е.А., Чаплина А.Н. Стратегические направления инновационного развития предпринимательских структур сферы услуг / Торгово-экономический институт СФУ — Красноярск, 2013. — 228 с.
4. Грекова Г.И., Савина Т.С. Влияние корпоративной социальной ответственности на формирование деловой репутации // Вестник Новгородского государственного университета. — 2011. — № 61. — С. 49–53.
5. Каплан Р.С., Нортон Д.П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию / Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003. — 304 с.
6. Кафиатулова Э.М. Формирование сбалансированной системы показателей для розничной торговой сети // Российское предпринимательство. — 2011. — № 6. Вып.2 (186). — С. 154–159.
7. Красноярский край в цифрах 2015. Стат.сб. / Красноярскстат. — Красноярск, 2016. — 105 с.
8. Обзор рынка торговой недвижимости Красноярска. Итоги 2015. Режим доступа: https://shopandmall.ru/analyt.php?cod=490 (дата обращения 17.05.2016).
9. Чаплина А.Н., Войцеховская И.А. Факторы и инструменты обновления предприятий российского бизнеса: монография. — СПб: Изд-во НПК «РОСТ», 2005. — 272 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025