Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (60), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Pavlenko I. G.
Assistant Professor, Chair of Entrepreneurial Management, V.I. Vernadsky Crimea Federal University (Simferopol’), PhD (Economics)
Osmanova E. U.
PhD Student, Chair of Entrepreneurial Management, V.I. Vernadsky Crimea Federal University (Simferopol’)

The essence and the concept of tourist destination (Russia, Simferopol)
The article synthesizes the major theoretical approaches to the definition of the economic category of “tourist destination.” The authors describe these approaches and offer a new vision of the structure and the components of tourist destinations
Key words: tourist destination, product, tourist resources, infrastructure
Pages: 209 - 212



Литература
1. A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: UNWTO, 2007. 150 p.
2. Althof W. Incoming-Tourismus. Mьnchen; Wien: Oldenbourg Verlag, 2001. 356 p.
3. Buhalis D. Marketing the competitive destination of the future // Tourism Management. 2000. № 21 (1). P. 97–116.
4. Iwashita C. Media Construction of Britain as a Destination for Japanese Tourists: Social Constructionism and Tourism // Tourism and Hospitality Research. 2003. 4(4). p. 331–340
5. Larsen J., Urry J., Axhausen K. Networks and tourism: Mobile social life // Annals of Tourism Research. 2007. 34(1). p. 244–262.
6. Leiper N. The framework of tourism: towards a definition of tourism, tourist, and the tourist Industry // Annals of Tourism Research.1979. Vol. 6(4). P. 390–407.
7. Lichrou M., O’Malley L., Patterson M. Place-product or place narrative(s)? Perspectives in the Marketing of Tourism Destinations // Journal of Strategic Marketing. 2008. 16(1). p. 27–39.
8. Manente M., Minghetti V. Destination management organizations and actors // Tourism business frontiers: Consumers, products and industry. Oxford: 2006. p. 228–237.
9. Medlik S. Dictionary of travel, tourism and hospitality. 3-d ed. Elsevier Science, 2003. 273 p.
10. Pritchard A., Morgan N. Culture, Identity and Tourism Representation: Marketing Cymru or Wales? // Tourism Management. 2001. 22(2). p. 167–179.
11. Saarinen J. Destinations in Change. The Transformation Process of Tourist destinations // Tourist Studies. 2004. 2. p. 161–179.
12. Saraniemi S., Kylänen M. Problematizing the Concept of Tourism Destination: An Analysis of Different Theoretical Approaches // Journal of Travel Research. 2011. 50(2). p. 133–143.
13. Cooper C., Fletcher J., Gilbert D., Wanhil S. Tourism: principles and practice.London: Pitman, 2006. 840 p.
14. Гергишан Андрей Константинович. Формирование стратегии безопасности развития дестинации оздоровительного туризма: автореферат дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05 / Гергишан Андрей Константинович; [«Санкт-Петербургский государственный университет экономики и финансов»]. Санкт-Петербург, 2011. 22 с.
15. Гончарова Н.А. Развитие туристской дестинации. — Ольборг: Ольборгский университет, 2010. — 152 с.
16. Дворецкий И.Х. Латинско — русский словарь. 2-е изд., перераб. и доп. — М., 1976. — 1096 с.
17. Кирьянова Л.Г. «Туристская дестинация» как комплексный концепт и ключевой элемент туристской системы // Вестник КемГУ. 2012. — № 4 (52) Т. 1. — С. 131–136.
18. Котлер Ф., Боуэн Дж., Мейкенз Дж. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. 4-е изд., перераб. и доп. М.: Юнити- Дана, 2012. 1071 с.
19. Морозов М.А., Войт М.Н. Теоретико-экономическое содержание понятия «туристская дестинация» // Туризм и культурное наследие. — 2013. — № 2. — C. 188–195.
20. Морозов М.А. Туристские дестинации и закономерности их развития. — М.: 2005. — 155 с.
21. Николаев С.С. Стратегия формирования единого туристского пространства в регионе: (На прим. Санкт-Петербурга и Ленингр. обл.): автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05 / С.-Петерб. гос. ун-т экономики и финансов. — СПб., 2000. — 16 с.
22. Приложение к постановлению МПА СНГ от 16.04.2015 г. № 42–14. Модельный закон «О туристской деятельности (новая редакция)» [Электронный ресурс]: утв. Межпарламентской Ассамблеей государств — участников Содружества Независимых Государств. — URL: http://iacis.ru/upload/iblock/aad/prilozhenie_k_postanovleniyu_42_14.pdf (дата обращения: 29.09.2016).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021