Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (60), 2016
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Shamkhalov A. M.
PhD student, Chair of Economic Theory, St. Petersburg State Forest Technical University

Specificities of sport management in commercial and non-commercial sport segments and the possibilities of the effective combination of the existing approaches (Russia, St. Petersburg)
The article discusses specificities of sport management in commercial and non-commercial sport segments and the correlation of sports and entertainment components, as well as health-related and recreational functions of sports. Sports business uses contemporary marketing instruments to attract public to sport events in order to generate their long-term profits. Effective interaction with the interests of sport associations in various types of sports, of state and other official organs that provide financial support in the sphere of sports facilitates formation of the optimal mechanism of interaction between the priorities of the state and the sports business
Key words: sport, sports management, sports marketing, sports business, entertaining function of sports
Pages: 213 - 215



Литература
1. Галкин В.В. Экономика спорта и спортивный бизнес. Электронная книга. 2015. — C. 46.
2. Brooks Chr.M. Sports Marketing.Competitive Strategies for Sports.Prentice Hall, 1994, pp. 89-102.
3. Мутко В.Л. Соотношение рыночных и государственных регуляторов в развитии физической культуры и спорта. Автореф.дисс. ... канд. экон.наук.. — СПб : СПбГУЭиФ, 2006.
4. Шааф Ф. Спортивный маркетинг. — М.: ИИД «Филинъ», 2010.
5. Государственный стандарт РФ ГОСТ Р52024-2003 «Услуги физкультурно-оздоровительные и спортивные. Общие требования».
6. Перспективы развития мировой индустрии спорта до 2015 года. Меняем правила игры. Обзор исследования PricewaterhouseCoopers 2011 г. (Changing the Game. Outlook for the global sports market to 2015). — URL: www.pwc.ru/sportsoutlook (дата обращения 15.10.16).
7. Ермилова В.В., Кротова Е.Е. Особенности зрелищности в спорте и их трансформация в условиях современного общества // Общество. Среда. Развитие. — 2015. — № 2 (35). — С. 100-103.
8. Зверева В. Рестлинг как зрелище //Неприкосновенный запас — 2001/2002 — № 6 (20).
9. Шамхалов А.М. О потенциале развития зрелищного аспекта студенческих соревнований / Физическая культура и спорт в системе образования России: инновации и перспективы развития: Матер. Всеросс. науч.-практ. конф. Санкт-Петербург 12-13 ноября 2015 г. / Под ред. В.С. Минеева. — СПб: ФГБОУ ВО СПбГУ, 2015. — С. 152-157.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025