Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (62), 2017
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Naumov V. N.
Professor, Chair of Management, St. Petersburg State University of Economy and Finances PhD (Economics), Professor

The model of management of the product’s life cycle in the delivery chain on the market of information technologies (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the management of the life cycle of high-tech IT-products with regards to the companies that participate in delivery chains. The author offers a model of a delivery chain to analyze and forecast demand on the market for information technologies and to manage the life cycle of IT-products, as well as various commodity strategies depending on the net cost of products and the level of their profitability
Key words: demand, product's life cycle, delivery chain, commodity, strategic partnership.
Pages: 143 - 145



Литература
1. Бушмелева Г. Мониторинг жизненного цикла товара // Практический маркетинг. — 2006. — № 113. — С. 18–20.
2. Жизненный цикл iPad оказался неожиданно большим. Режим доступа: https://www.iphones.ru/iNotes/354435 (дата обращения 17.03.2017)
3. Китайские смартфоны тянут рынок вперёд. Режим доступа: https://www.iguides.ru/main/gadgets/other_vendors/china_power_horse/ (дата обращения 16.03.2017)
4. Котлер Ф., Келлер К. Маркетинг менеджмент. — СПб.: Питер, 2010. — 816 с.
5. Наумов В.Н. Управление взаимодействием в системе сбыта: теория, методология, стратегии. — СПб.: Политехника-сервис, 2011. — 286 с.
6. Наумов В.Н. Реализация стратегии незаметного снижения качества товаров и услуг в современных экономических условиях // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2016. — №2. — С. 96–107.
7. Пискунова Н.Н., Ильина О.В. Моделирование ЖЦУ // Век качества. №1. — М.: 2010, с. 49–51.
8. Синенко В.П., Ершов В.П. Управление жизненным циклом товара в предпринима-тельских структурах. — СПб., 2004. — 104 с.
9. Системы класса PLM — управление жизненным цикл изделия (продукта). Режим доступа: http://lmsoft.ru/products/plm/ (дата обращения 16.03.2017).
10. Шабанова Л.Б. Прогнозирование жизненных циклов товара // Практический маркетинг. 2006. 27(113). — С. 12–17.
11. Электроника на один раз. Режим доступа: http://ichip.ru/elektronika-na-odin-raz.html (дата обращения 16.03.2017)
12. Sony планирует увеличить жизненный цикл собственных смартфонов. Режим доступа: http://4pda.ru/2015/01/27/198798/ (дата обращения 16.03.2017).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022