Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (65), 2018
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Vorontsova G. G.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Pedagogics)
Urosova Yu. A.
Administrator, SPA-salon «Mon Plaisir» Official Hotel of the State Hermitage Museum

Study of demand for SPA and wellness services as a condition for developing a new hotel product for business-hotels (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the study of demand for SPA and wellness services and the necessity to develop a new hotel product in the business-hotel segment, oriented towards consumers sharing wellness philosophy
Key words: business-hotel, SPA and wellness services, hotel product, hospitality industry, healthy way of life, wellness philosophy
Pages: 183 - 185



Литература
1. В 2018 году цены на гостиничном рынке Петербурга поднимутся на 10–15 процентов. [Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: https://rtournews.ru/blog/tournews/v-2018-godu-tseny-na-gostinichnom-rynke-peterburga-podnimutsya-na-10–15.html? (Дата обращения 30.01.2018)
2. Гостиничный продукт как комплекс услуг.[Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: http://dw6.ru/gostinichnyj_produkt_kak_kompleks_uslug.html(Дата обращения 30.01.2018)
3. Воронцова Г.Г., Федоров Г.А. Организации производственных процессов на предприятиях туризма и индустрии гостеприимства: учеб. пос. — СПб.: ФГБОУВПО «СПГУТД», 2012.
4. Воронцова Г.Г., Гаврилова Н.А. Клиентоориентированность в локализации веб-сайта как условие успешного продвижения гостиничного продукта // Проблемы современной экономики. — 2017. — № 2 (62). — С. 209–212.
5. Гаврилова Н.А., Воронцова Г.Г. Основные проблемы продвижения гостиничного продукта при помощи веб-сайта // Актуальные проблемы развития индустрии гостеприимства на современном этапе. Сб. научн. трудов по материалам ХII международной научно-практической конференции. — СПб.: СПБГЭУ, 2016. — С. 34–36.
6. Уросова Ю.А., Воронцова Г.Г. СПА и Веллнесс услуги гостиниц Санкт-Петербурга и Ленинградской области с учетом современных потребностей клиента // Актуальные проблемы развития индустрии гостеприимства. Сб. научн. трудов по материалам XIII международной научно-практической конференции. — СПб.: СПБГЭУ, 2017. — С. 60–62.
7. Гостиничные сайты: опыт популярных гостиничных брендов. [Электронный ресурс]. URL: http://prohotelia.com.ua/2015/05/digital-iq-index-luxury-hotels/
8. Воронцова Г.Г. Влияние клиентоориентированного подхода на содержание и продвижение гостиничного продукта // Эффективное управление в гостиничном и ресторанном бизнесе: теория, практика, подготовка кадров. Колл. монография. — СПб.: СПБГЭУ, 2017. — С. 98–108.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022