Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (66), 2018
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Ovcharenko N. P.
Acting Chair of Services and Tourism, School of Economics and Management, Far East Federal University (Vladivostok), PhD (Technology)
Kostenko K. I.
BA student in “Hotel Business,” School of Economics and Management, Far East Federal University (Vladivostok)
Pavlenko I. G.
Assistant Professor, Chair of Entrepreneurial Management, Institute of Economic and Management, V.I. Vernadsky Crimea Federal University (Simferopol’), PhD (Economics)

Digital technologies and digital-market: new possibilities for hotel business
(Russia, Vladivostok, Simferopol)
The article discusses the impact of digital technologies upon hotel business, reviews a range of notions related to the digital environment, and analyze the level of digital technologies implementation in Russian economy, with particular attention to digital marketing. The authors distinguish new possibilities of communicating with hotel guests through digital channels, stress the advantages of digital marketing in hotel business and analyze the efficacy of its development and implementation
Key words: digital technologies, digital-marketing, hotel business, client-oriented service
Pages: 229 - 233



Литература
1. Kluver, Randy. Globalization, Informatization, and Intercultural Communication — Oklahoma City University, 2013.
2. Кешелава А.В., Буданов В.Г., Румянцев В.Ю. Введение в «Цифровую» экономику / Под общ. ред. А.В. Кешелава; гл. «цифр.» конс. И.А. Зимненко. — ВНИИГеосистем, 2017 — 28 с. (На пороге «цифрового будущего». Книга первая).
3. Казарян К.С. Цифровая экономика в России //Материалы X Международной студенческой электронной научной конференции «Студенческий научный форум» — 2018.
4. Путин призвал ускорить развитие цифровой экономики — Информационное агентство ТАСС: www.tass.ru/ekonomika/4882537(дата обращения: 15.02.2018).
5. Ассоциация Электронных Коммуникаций (РАЭК) www.raec.ru (дата обращения: 12.03.2018).
6. Куприна К.А., Хазанова Д.Л. Диджитализация: понятие, предпосылки возникновения и сферы применения // Вестник научных конференций. — 2016, — № 5–5(9). — С. 255–259.
7. Куприна К.А., Хазанова Д.Л. Опыт диджитализации в РФ //Вестник научных конференций. — 2016 — № 5–5(9). — С. 259–263.
8. Окландер М.А. Каналы и инструменты цифрового маркетинга //Материалы международной научно-практической конференции. — Суми: СумДУ, 2014. — Т.1. — С. 209–210.
9. Google trends — Анализ трендов www.trends.google.ru/trends (дата обращения: 15.03.2018).
10. Отельный FAQ. Кросс-канальное продвижение. 5 вещей, которые маркетолог отеля просто обязан изменить, 2017. — Портал Hotelier.PRO. www.hotelier.pro/sales/item/606-marketing/606-marketing (дата обращения: 18.03.2018).
11. Бабаев А., Евдокимов Н., Костин Е., Штарев А. Раскрутка. Секреты эффективного продвижения сайтов. — СПб.: Питер, 2013. — С. 272..

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024