Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (67), 2018
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Lizovskaya V. V.
Assistant Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

Differentiation of effects of price perception in the process of stakeholders business interaction (Russia, St. Petersburg)
The article discusses specificities of impact produced by the price upon external and internal stakeholders, analyses the major tools of price impact. The author presents the major effects of price perception by stakeholders (consumers), describes various marketing methods of price research, and offers a classification of marketing methods of price research of major price effects.
Key words: price, price strategies, external and internal stakeholders, perception of price, marketing research, consumer behavior, stakeholders
Pages: 167 - 170



Литература
1. Липсиц И.В. Ценообразование: учебник и практикум для академического бакалавриата. — 4-е изд., испр. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 368 с.
2. Маркетинг и управление потребительской ценностью / И.А. Аренков, В.Н. Наумов, В.А. Середохо, О.У. Юлдашева. — СПб.: Амкос, 2013. — 656 с.
3. Маховикова Г.А. Цены и ценообразование в коммерции: учебник для ВУЗов / Г.А. Маховикова, В.В. Лизовская. — М.: Изд-во Юрайт.- 2017.- 240 с.
4. Маховикова Г.А. Ценообразование в торговом деле: теория и практика / Г.А. Маховикова, В.В. Лизовская. — М.: Изд-во Юрайт. — 2017. — 240 с.
5. Тарасевич В.М. Ценовая политика предприятия: Справочник для профессионалов / Под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2018. — 383 с.
6. Нэгл Томас Т. Стратегия и тактика ценообразования. Руководство по принятию решений, приносящих прибыль. — СПб.: Питер, 2004. — 576 с.
7. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
8. Цацулин А.Н. Ценообразование в системе маркетинга.— Москва :Филинъ, 1997.— 295 с.
9. Цены и ценообразование: учебник и практикум для СПО / Т.Г. Касьяненко [и др.]; под ред. Т. Г. Касьяненко. — 7-е изд., перераб. и доп. — М. : Изд-во Юрайт, 2018. — 437 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021