Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (68), 2018
SCHOLARLY REPORTS
Petrov S. N.
PhD student, Chair of International Economics, St. PetersburgStateUniversity

Development of tourism in Russia: perspectives and problems (Russia, St. Petersburg)
Based on the analysis of statistical data, the article distinguishes Russia’s current positions on the international tourist market and describes the ways of the country’s futher integration into it. The author shows that Russia is still unable to fully compete with the leading countries as far as the number of tourists is concerned, yet the development of Russian tourist and recreational product, as well as the use of its internal and external investment potential and formation of the national strategy of promoting innovative high-tech tourist products and services can considerably increase the country’s competitiveness in this sphere
Key words: integration, international tourism, tourism
Pages: 258 - 261



Литература
1. Алоева А.А. Развитие интеграционных процессов в экономике региона: монография /А.А. Алоева и др. — Владикавказ, 2014. — 133 с.
2. Аль-Малики Расуль Салим Масир Развитие конкурентных бизнес-стратегий интеграционных взаимодействий в индустрии туризма //AL-MALIKI-.pdf (дата обращения: 18.10.2018)
3. Артемова Е.И., Цаценко Н.А. Международный опыт управления в сфере продвижения и развития туризма //Научный журнал КубГАУ. — 2013. — № 92 (08). — Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/mezhdunarodnyy-opyt-upravleniya-v-sfere-prodvizheniya-i-razvitiya-turizma.
4. Богданова Э.Н. Проблемы устойчивого развития туризма в регионах РФ //Управление экономическими системами. Электронный научный журнал. URL: http://uecs.ru/uecs-33–332012/item/642–2012–09–23–06–49–28 (Дата обращения: 06.05.2018)
5. Илясова Ю.В., Орехова Т.А., Тополь Б.Я. Тенденции развития международного рынка туристических услуг // Экономика и бизнес: теория и практика. — 2016. — № 3. — С. 79–83.
6. Информационное агентство «Туринфо»: Официальный сайт [Электронный ресурс] / Туринфо 1999 — 2016 — Электрон. дан. — Режим доступа: http://tourinfo.ru/ (дата обращения: 14.05.2018).
7. Косолапов А.Б., Гуремина Н.В., Липкан И.В. Статистика современного международного туризма //Проблемы устойчивого развития туризма. — 2015. — № 9 (25). URL: http://www.esrae.ru/tourism/31–84. (Дата обращения: 05.05.2018)
8. Лепендина Е.С. Современные тенденции формирования и регулирования глобального рынка услуг: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.14. — М., 2011. — 24 с.
9. Национальный туристический рейтинг Центр Информационных Коммуникаций «Рейтинг»: Официальный сайт [Электронный ресурс] / Центр информационных коммуникаций «Рейтинг»– Электрон. дан. — Режим доступа: http://russia-rating.ru/info/9857.html (дата обращения: 10.05.2018).
10. Орехов С.А., Решетько Н.И. Реализация эффекта вертикальной и горизонтальной интеграции в системе управления конкурентоспособностью нефтегазовых 156 структур // Транспортное дело. — 2013. — № 6. — С. 114–119.
11. Побирченко В.В., Шутаева Е.А. Тенденции развития международного туризма // Инновационная наука. — 2016. — № 10– 1. — С. 101–103.
12. Профессиональный туристский портал TourDom.ru: Официальный сайт [Электронный ресурс] / Tourdom.ru проект информационной службы Банко — Электрон. дан. — Режим доступа: http://www.tourdom.ru (дата обращения: 03.05.2018).
13. Российский Совет по международным делам: Официальный сайт [Электронный ресурс] / — Электрон. дан. — Режим доступа: http://russiancouncil.ru/blogs/thinktanks (дата обращения: 28.04.2018).
14. Шичкова Е.В. Продвижение территорий и международный туризм: проектно-ориентированный подход: учебно-метод. пособие. — Нижний Новгород: Изд-во ННГУ, 2015. — 230 с.
15. Bieger, Т. Destinatis Management. — Oldenburg, Mьnchen und Wien, 2008. — 132 p.
16. Butler, R.W. The ccept of a tourism area cycle of evoluti: implicatis for the management of resources // Canadian Geographer. — 1980. — № 24. — Pp. 5–12.
17. Cooper, C., Fletcher, J., Gilbert, D., & Wanhill, S. Tourism: principles and practice. — Ld: Pitman, 1993. — 85 p
18. Kaspar, Claude. Die Tourismuslehre im Grundriss. St. Galler Beitrдge zum Tourismus und Verkehrswirtschaft. — 5. Aufl age. — Paul Haupt, Bern, 1996. — 173 p.
19. Kester J. Tourism Trends and Marketing Strategies Programme // 2010 Internatial Tourism Results and Prospects for 2011: UNWTO News Cference HQ. — Madrid, Spain. — 2011. — 16 р.
20. Leiper, Neil. The framework of tourism: towards a definiti of tourism, tourist, and the tourist industry // Annals of Tourism Research. — 1973. — № 6(4). — Pp. 390–407.
21. UNWTO Tourism Highlights, 2013 editi / The World Tourism Organizati. — 2013. — 15 p.
22. UNWTO Tourism Highlights, 2014 editi / The World Tourism Organizati. — 2014. — 15 p.
23. UNWTO Tourism Highlights, 2015 editi / The World Tourism Organizati. — 2015. — 15 p.
24. UNWTO Tourism Highlights, 2016 editi / The World Tourism Organizati. — 2016. — 15 p. http://unctadstat.unctad.org. — Statistics of the UNCTAD.
25. UNWTO World Tourism Barometer May 2016, vol.14 [Электронный ресурс] //World Tourism Organizati UNWTO [Официальный сайт]. URL:http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_barom16_03_may_excerpt_.pdf (дата обращения 11.06.2018)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021