Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (69), 2019
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Iskianderova T. A.
Head of the Chair of Contemporary Education, Russian University of Cooperation (Vladimir Branch), PhD (Economics)

Formation of the project for creating an effective systems of management for the marketing of innovative products of industrial enterprises (Russia, Vladimir)
The article focuses on the management of a complex of interrelated directions of innovative activity conducted within the context of marketing interaction of various economic subjects working within one “project.” The author evaluates the creation and commercialization of the intellectual product by industrial enterprises of Vladimir region, stresses the importance of partnership among the participants of the innovative process, and defines of the structure of marketing management with regards to innovative products. The article offers new conceptual approaches to integration in the sphere of marketing of high-tech innovative products and services, which allow to negotiate the volume of work, orders, resources, time, and risks in the process of modelling of an effective system of innovative marketing management.
Key words: marketing of innovative products, system of management, high-tech innovative production, efficacy
Pages: 99 - 103



Исследование выполнено при финансовой поддержке РФФИ), проект 16-12-33005 – Региональный конкурс «Центральная Россия: прошлое, настоящее, будущее» 2016, 2017 – Владимирская область – «Разработка эффективной системы управления маркетингом инновационных продуктов предприятий».

Литература
1. Артемова, Н.В. Управление формированием и реализацией эффективной системы маркетинга инновационной продукции промышленных предприятий: дисс. канд эконом. наук: 08.00.05 / ФГБОУ ВПО Государственный университет- учебно-научно-производственный комплекс. — Орел, 2014, 209 с., С.15.
2. Горшенин В.Ф. Управление надежностью организационных систем // Вестник Челябинского государственного университета. — 2013. — № 3(294). Управление. Вып. 8. С. 61–65.
3. Зименков Р. США на мировом рынке технологий // Инвестиции в России. — 2014. — № 3. -С.32.
4. Изюмова И.В., Кузенков А.Л., Ряпухин А.В. О результатах проведения рыночных реформ в авиационной промышленности // Экономика и предпринимательство. — 2013. — №12. — С. 64.
5. Искяндерова Т.А. Инновационное развитие маркетинга в эпоху глобальных изменений // Экономика и управление в машиностроении. — 2015. — № 5. — С.23.
6. Искяндерова Т.А. Разработка модели стратегического взаимодействия рыночных субъектов в маркетинговых системах инновационно-активных компаний региона // Науковедение. — 2015. — Т.7. — №6. (электр)
7. Искяндерова Т.А. Актуальные вопросы управления маркетингом инновационных продуктов промышленных предприятий // Экономика и управление: проблемы, решения. — 2017. — № 2- т1(62). — С.67
8. Искяндерова Т.А. Новокупова И.Н. Оценка состояния маркетинга инновационной продукции на промышленных предприятиях региона: проблемы, возможности и направления развития // Экономика и управление: проблемы, решения. — 2017. — №1- т 1(61). — С.17–26.
9. Кудряшов В.С. Теоретические аспекты инновационного развития региона на основе формирования и функционирования кластеров // Петербургский экономический журнал. — 2014. — № 3. — С. 56–61.
10. Маковий Н. Ф., Кудряшов В.С. Стратегия развития высшего учебного заведения на основе формирования инновационных кластеров // Петербургский экономический журнал. 2014. № 1. С. 48–53.
11. Родионова А.П. Оценка и реализация маркетингового потенциала развития машиностроительных предприятий региона // Регионология. — 2009. — №3(68).-.С.115–122 — URL: http:// regionsar.ru/node/375 (дата обращения: 09.10.2015)
12. Sheth J., Sisodia R. Marketing productivity: Issues and Analysis //Journal of Business Research. 2002. № 55(5). Pp. 349–362.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025