Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (72), 2019
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Gres’ko A. A.
Assistant Professor, Chair of Mathematics and Modelling, Vladivostok State University of Economy and Services, PhD (Economics)

Interaction of an organization with stake-holders in the context of emerging strategic alliance: multi-period model of strategy selection (Russia, Vladivostok)
The article focuses on the multi-period model of strategy selection with regards to the interaction between an organization and stake-holders in the context of emerging strategic alliance. The model is described with the use of example of a strategic alliance between the art-part “Shtykov Ponds” (Shtykovskie Prudy) and the network of restaurants “Tokyo, ” with particular attention to the modification of their relations before and after the creation of the strategic alliance among them over three time periods. These relations are described through the term sets of linguistic variables, while each of them is assigned a membership function. Based on the evaluation of received characteristics before and after the creation of the strategic alliance for three time periods, and with the use of the rules of fuzzy logical conclusion, the author describes the optimal types of strategies for the interaction of the art-park with the parties concerned. The article emphasized that the formation of the strategic alliance brings about changes in the choice of the interaction strategy between the organization and the group of stake-holders.
Key words: strategic alliance, strategies of an organization, multi-period model, groups of parties concerned, characteristics of relations
Pages: 61 - 64



Работа выполнена при финансовой поддержке РФФИ в рамках научного проекта № 18-310-00063.

Литература
1. Steinhilber S. Strategic alliances. Three ways to make them work (Memo to the CEO) / Harvard Business School Press, Cambridge, MA, 2008. — 160 p.
2. Руденко М.Н. Мотивы создания стратегических альянсов // Вестник Пермского университета. Серия: Экономика. — 2011. — №4(11). — С. 110–117.
3. Василенко С.А. Стратегические альянсы и партнёрства // Вестн. ун-та (Гос. ун-та управления). — 2016. — № 11. — С. 21–24.
4. Востриков В.С. Конкурентные преимущества стратегических альянсов высокотехнологичных компаний // Eastern European Scientific Journal. — 2014. — № 5. — С. 146–149.
5. Вышегородский Д.В. Стратегические альянсы как возможность укрепления конкурентоспособности компаний чёрной металлургии // Вопросы управления. — 2012. — № 4 (21) — С. 131–142.
6. Хаханов Ю.М. Модели принятия управленческих решений в альянсах высокотехнологичных компаний: дис. ... канд. экон. наук. М., 2014. 170 с.
7. Чернышев Д.А. Виды стратегических альянсов в международном бизнесе // Науч. вестн. МГИИТ. — 2011. — № 5. — С. 61–66.
8. Todeva E., Knoke D. Strategic alliances and models of collaboration // Management Decision. — 2005. — Vol. 43. — No. 1. — pp. 123–148.
9. Петров М.А. Теория заинтересованных сторон: пути практического применения // Вестник СПбГУ. Серия 8. — 2004. — № 16. — Вып. 2. — С. 51–68.
10. Гресько А.А., Солодухин К.С. Модели и методы выбора стратегий взаимодействия вуза с группами заинтересованных сторон в условиях неопределенности. — Владивосток: Изд-во ВГУЭС, 2014. –176 с.
11. Горбунова М.В., Гресько А.А., Солодухин К.С. Нечетко-множественная модель выбора стратегий взаимодействия вуза со стейкхолдерами // Азимут науч. исследований: экономика и управление. — 2016. — Т. 5. — № 3 (16). — С. 95–98.
12. Гресько А.А., Солодухин К.С. Модифицированная нечеткая модель выбора стратегий взаимодействия организации со стейкхолдерами на основе обобщенного критерия // Тренды и управление. — 2018. — № 4. — С. 64–74.
13. Горбунова М.В., Гресько А.А., Солодухин К.С. Многопериодная модель выбора типов стратегий взаимодействия организации со стейкхолдерами с учетом отношений заинтересованных сторон между собой // Фундаментальные исследования. — 2015. — № 2–25. — С. 5626–5630.
14. Гресько А.А., Лихошерст Е.Н. Концептуальная модель причинно-следственных связей между характеристиками отношений участников сети заинтересованных сторон с множественными центрами власти // Тренды и управление. — 2018. — № 3. — С. 14–21.
15. Гресько А.А., Лихошерст Е.Н., Солодухин К.С. Нечеткая модель выбора стратегий взаимодействия организации со стейкхолдерами в сети с множественными «центрами власти» // Вестник Астраханского государственного технического университета. Серия: Экономика. — 2019. — № 3. — С. 80–88.
16. Зенкевич Н.А., Королева А.Ф., Мамедова Ж.А. Концепция устойчивости совместного предприятия // Вестник Санкт-Петербург. ун-та. Сер. 8: Менеджмент. — 2014. — № 1. — С. 28–56.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021