Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (74), 2020
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Shumik E. G.
Assistant Professor, Chair of Economics and Management, Vladivostok State University of Economics and Services, PhD (Economics)
Smitskikh K. V.
Assistant Professor, Chair of Economics and Management, Vladivostok State University of Economics and Services, PhD (Economics)

Impact of the informational openness upon the dynamic development of entrepreneurship (Russia, Vladivostok)
The article presents results of the research that focused on evaluation of the qualitative aspects of the strategy for development of small- and medium-scale entrepreneurship. The authors argue that entrepreneurial success depends upon coordination of supporting documents as well as efforts of all interested participants. The article offers a typology of the forms of participation of these participants in the regional strategic planning of entrepreneurship, distinguish a connection between among indices of entrepreneurial development in Russia’s Far East regions with the measures to increase informational openness. The authors also discuss the major barriers that prevent high-quality functioning of entrepreneurial development strategies.
Key words: informational openness, entrepreneurship, programs of support, dynamic development, interested parties
Pages: 144 - 147



Работа выполнена в рамках гранта 17-32-01080 РФФИ «Модель динамичного развития предпринимательства»

Литература
1. Золотухина А.В. Управление устойчивым развитием региона: механизм разработки и реализации стратегии // Проблемы современной экономики (Новосибирск). — 2010. — № 1–1. — С. 172–176.
2. Меркулова Ю.В. О комплексной системе связей между регионом, отраслью и фирмой при формировании стратегий их развития // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. — 2014. — № 2–2. — С. 141–146.
3. Манохин А.Ю. Стратегия развития молодежного малого и среднего предпринимательства в регионах России // Научные ведомости Белгородского государственного университета. Серия: История. Политология. Экономика. Информатика. — 2012. — Т. 23. — № 13–1. — С. 47–52.
4. Царев В.Е., Вершина Д.А. Государственная поддержка малого и среднего бизнеса: недостатки и механизмы // Молодой ученый. — 2015. — № 24. — С. 610–614.
5. Полухина А.Н. Стратегия государственного регулирования развития предпринимательства в сфере туризма // Российское предпринимательство. — 2014. — №17 (263). — С. 134–146.
6. Тойшева О.А., Панцева Е.Ю. Роль инструментов государственного регулирования и поддержки предпринимательства в динамичном развитии малого и среднего бизнеса в России // Проблемы современной науки. — 2013. — № 7–3. — С. 193–203.
7. Правила проведения федеральными органами исполнительной власти оценки регулирующего воздействия проектов нормативных правовых актов, проектов поправок к проектам федеральных законов и проектов решений совета евразийской экономической комиссии редакция от 1 июля 2017 года [Электронный ресурс]. URL: /http://ar.gov.ru/ru/regulation_02_povishenie_02_ocenka/index.html (дата обращения 02.01.2019).
8. Постановление от 2 августа 2010 г. № 588 «Об утверждении порядка разработки, реализации и оценки эффективности государственных программ Российской Федерации» [Электронный ресурс]. URL: http://programs.gov.ru/Portal/programs/documents (дата обращения 02.01.2019).
9. Приказ Минэкономразвития России от 20.11.2017 № 690 «Об утверждении Методических указаний по разработке и реализации государственных программ Российской Федерации» (Зарегистрировано в Минюсте России 03.02.20154 № 31212) [Электронный ресурс]. URL: http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc;base=LAW;n=159904 (дата обращения 02.01.2019).
10. Министерство культуры и информации Республики Казахстан. «Методы проведения общественного мониторинга деятельности органов власти и управления в Республике Казахстан» [Электронный ресурс]. URL: http://900igr.net/kartinki/obschestvoznanie/Monitoring-vlasti/002-Ponjatie-obschestvennogo-monitoringa-dejatelnosti-organov-vlasti-i.html (дата обращения 02.01.2019).
11. Федеральный закон. № 212 от 04 07 2014 «Об основах общественного контроля в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. URL http://base.consultant.ru/ (дата обращения 02.01.2019).
12. Проект для обсуждения Федерального закона «Об общественном контроле в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. URL: http://base.consultant.ru/ (дата обращения 02.01.2019).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021