Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (77), 2021
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Kol’tsova A. A.
Senior lecturer, Chair of Economic Theory and Economic Politics, St. Petersburg State University, PhD (Economics)
Pashkus N. A.
Chair of Branch Economics and Finances, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor
Starobinskaya N. M.
Assistant Professor, Chair of Branch Economy and Finances, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg), PhD (Economics)

Art-market: State regulation and specificities of taxation of physical persons
(Russia, St. Petersburg)
Over the recent years, art market has drawn an ever-growing attention; its rapid development allowed to increase tourist and investment attractiveness of several territories. Art market experiences rapid growth in China, France, the USA. Yet art market development in Russia is considerably lagging behind not only in comparison to the leaders of this market, but even to the “average” level, which requires an informed economic politics for its promotion. What can the state do to improve the situation with the art market, which measures should it take to increase interest to it? The article discusses taxes as one of the most significant regulatory impact used by the state, describes their specificities for the subject of the art market, and offers measures to increase attractiveness of the art market for its participants and stake holders.
Key words: territorial brand, art market, image, state regulators, taxes
Pages: 155 - 158



Список использованных источников:
1. Anttiroiko A.-V. The Political Economy of City Branding. — London: Routledge, 2014. — 216 p.
2. Keller K.L. Building Rich Brand Relationships: Research Dialogue on Brands As Intentional Agents // Journal of Consumer Psycho­logy. — 2012. — Vol. 22 (2). — Pp. 186–190.
3. Medway D., Warnaby G. Alternative perspectives on marketing and the place brand. European Journal of Marketing. — 2008. — Vol. 42(5/6). — Pp. 641–653.
4. P. Foroudi et al. A framework of place branding, place image, and place reputation: Antecedents and moderators // Qualitative Market Research: An International Journal, 2016. — Vol. 19(2). — Pp. 241–264.
5. Hede A.-M. et al. Perceived authenticity of the visitor experience in museums: Conceptualization and initial empirical findings // European Journal of Marketing. — 2014. — Vol. 48 (7/8). — Pp. 1395–1412.
6. Пашкус М.В. Особенности формирования и специфика оценки бренда музея // Проблемы современной экономики. — 2018. — № 3. — С. 162–167.
7. Närvänen E., Goulding Ch. Sociocultural brand revitalization: The role of consumer collectives in bringing brands back to life // European Journal of Marketing. — 2016. — Vol. 50 (7/8). — Pp. 1521–1546.
8. Keller K.L. Economic and Behavioral Perspectives on Brand Extension // Marketing Science. — 2012. — № 31 (September-October). — Pp. 772–775.
9. Волкова А.В., Алмакучуков К.М., Старобинская Н.М. Новые технологии городского развития и управление арт-рынком: опыт Санкт-Петербурга // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 1. — С. 173–176.
10. Pashkus V.Yu., Pashkus N.A., Pashkus M.V. Strong Cultural Brand Formation in the Global Economy of the Basis of Russian Art Market (on the Example of St. Petersburg) // Ekonomicko-Manažérske Spektrum. — 2016. — № 2. — Р. 49–61.
11. Кольцова А.А., Старобинская Н.М., Чекмарев О.П. Арт-рынок: отличительные черты и ценность арт-объектов // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2018. — Т. 9, № 4. — С. 34–53.
12. Алмакучуков К.М., Кольцова А.А., Старобинская Н.М. Особенности благ сферы культуры в современном мире // Проблемы современной экономики. — 2019. — № 1. — С. 178–181.
13. Pashkus N.A. et al. Cultural City Brands and Global Competitiveness // Revista San Gregorio. — 2019. — Vol. 36. — Р. 197–209.
14. Пашкус Н.А., Пашкус В.Ю., Алпатов Г.Е., Асадулаев А.Б. Роль дополнительного образования в развитии современного арт-рынка // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 3. — С. 214–217.
15. Пашкус М.В. Анализ инвестиционной привлекательности объектов арт-рынка // Маркетинг МВА. Маркетинговое управление предприятием. — 2016. — Т. 7. — № 3. — С. 18–39.
16. Пашкус В.Ю., Пашкус М.В., Пашкус Н.А. Государственное регулирование арт-рынка: пример Китая и Франции // Studia Culturae. — 2019. — № 41. — С. 167–175.
17. Финансовая система Китая / В.В. Иванов, Н.В. Покровская и др. — М.: Проспект, 2018. — 336 с.
18. Вылкова Е.С., Покровская Н.Н. Особенности отраслевого налогообложения и учета // Налоги и финансовое право. — 2016. — № 7. — С. 111–119.
19. Гражданский кодекс РФ — [Электронный ресурс] — http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_64629/#dst0 (Дата обращения 07.11.2020).
20. Налоговый кодекс РФ — [Электронный ресурс] — http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_28165/ (Дата обращения 07.11.2020).
21. Новожилов Я.П. Перспективы и проблемы введения индивидуальных инвестиционных счетов в России // Проблемы современной экономики. — 2015. — № 2. — С. 179–182.
22. Коды ОКВЭД — [Электронный ресурс] — https://код-оквэд.рф/#18 (Дата обращения 07.11.2020).
23. Сайт ФНС РФ/Налогообложение в РФ/Действующие налоги и сборы — [Электронный ресурс] — https://www.nalog.ru/rn77/taxation/TAXES/usn/ (Дата обращения 07.11.2020).
24. Федеральный закон от 27.11.2018 № 422-ФЗ «О проведении эксперимента по установлению специального налогового режима «Налог на профессиональный доход» в городе федерального значения Москве, в Московской и Калужской областях, а также в Республике Татарстан (Татарстан)» — [Электронный документ] — http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_311977/ (Дата обращения 07.11.2020).
25. Шакирова Р.К. Концепция налога на роскошь: зарубежный опыт, отечественная практика и альтернативы // Вестник Томского государственного университета. Экономика. — 2016. — № 1. — С. 256–268.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021