Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (78), 2021
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor; Honorary Scholar of the Russian Federation
Omarov M. M.
Head of the Chair of Technologies and Management, Yaroslav Mudry Novgorod State University (Veliky Novgorod), PhD (Economics), Professor
Afanasjeva E. S.
Senior lecturer, Chair of Technologies and Management, Yaroslav Mudry Novgorod State University (Veliky Novgorod)

Marketing: Development, Reconsideration, Perspectives (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the experience of using marketing in business and stresses that instability of the instability of factors surrounding business increases the importance of marketing as science and art, thus requiring analyses and reconsideration of its conceptual foundations, as well as the speed of transformation of the marketing tools with regards of current trends in science and technology. The authors draw attention to the new emerging forms and methods of business communication, when market stakeholders, especially consumers, change the reflection of interaction in view of new technologies’ implementation, diversification of marketing and spatial redistribution of production structure, and thus also of acquiring of produced values.
Key words: needs, demand, supply, mission and strategies of marketing, competition, marketing information, marketing trends, common sense marketing
Pages: 110 - 114



Список использованных источников:
1. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н.Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева.– СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
2. Багиев Г.Л., Пинчук В.И. Стратегия экономики новой нормальности и концепция маркетинга здравого смысла // Проблемы современной экономики. — 2019. — № 3(71).
3. Маркетинг сотворчества и глобальные коммуникации доверия: Монография посвящается 90-летию СПбГЭУ и 30-летию кафедры маркетинга. — СПб. 2020.
4. Багиев Г.Л., Черенков В.И., Таничев А.В. Макромаркетинг как фактор обеспечения устойчивости экономики: генезис и диалектика развития // Известия СПб ГЭУ. — 2020. — № 3. — С.7–17.
5. Горбатов С.А. Проблемы современного маркетинга Электронный ресурс http://ekonomika.snauka.ru/2014/10/6006
6.Фомина Г.М. Маркетинг — новое понятие // ЭКО. — 2005. — № 5. — С. 90–92.
7. Багиев Г.Л., Газизуллин Н.Ф. Форсайт технологии и маркетинг инноваций // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 3(75). — С.232–234.
8. Багиев Г.Л. К вопросу разработки функционирования комплексных систем децентрализованного управления на основе блокчейн-технологии с интеграцией данных среды «Интернета вещей» // Общество. Среда. Развитие. — 2020. — № 3. — С.76–79.
9. Лашина А.С., Сазонова А.В. Роль маркетинговых служб в деятельности предприятия // Экономика и социум (Саратов). — 2016. — №  6–1(25). — С. 1248–1251.
10. Юлдашева О.У., Писарева Е.В. Типология маркетинговых моделей // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. –2017. — №  2. — С. 141–144.
11. Экономические труды Д.И. Менделеева: В 6 т.: Наука, 2018 — Т.6. — 2018. — С.9.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021