Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (78), 2021
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Blagikh Ivan A.
Assistant Professor, Department of Management Technology and Innovations, National Research University ITMO (Information Technologies, Mechanics and Optics), PhD (Economics), Professor
Arkadjev V. A.
MA student, Department of Risk Management and Insurance, Department of Economics, St. Petersburg State University
Riabukhina A. A.
Director General, BK-Consulting

Improving the Internet advertisement campaign of an insurance agency on the basis of end-to-end analytics and integrated model of data processing
(Russia, St. Petersburg)
The authors analyze innovative methods used by insurance companies to increase the efficacy of their advertisement in the Internet. For this, they need to improve the existing advertisement strategy and increase the number of clients with the lowest financial cost possible. The research showed that Internet-based advertisement campaign is insufficiently effective without the application of end-to-end analytics. On the basis of their study, authors offer a complex of measures that can increase the efficacy of the Internet-based advertisement campaign through improving the context advertisement, adding as many as possible low-frequency Internet searches for insurance into the semantic nucleus, and developing of multi-lending for targeted advertisement. Particular attention is given to one type of multi-lending, which informs clients about the insurance produce with regard to specific searches and potential insurance companies.
Key words: insurance, insurance product, advertisement campaign, internet, multi-lending
Pages: 156 - 162



Список использованных источников:
1. Белозёров С.А., Кузнецова Н.П., Писаренко Ж.В. Регулирование страховой деятельности: Учебник и практикум. — М., 2020.
2. Джеффри М. Маркетинг, основанный на данных: 15 ключевых показателей, которые должен знать каждый. — М.: Изд-во МИФ, 2018. — 420 с.
3. Аркадьев В.А., Аверьянова О.В., Благих И.А. Роль аудита в формировании равновесной системы «экология-социальное развитие» Арктической зоны РФ // Проблемы современной экономики №4(72). 2019. С. 198–203.
4. Боровик М. Performance-маркетинг: Заставьте интернет работать на вас / М. Боровик, Г. Загребельный, Т. Меркулович, И. Фролкин. — М.: Альпина Диджитал, 2021.
5. Берёза Н.В. Современные тенденции развития мирового и российского рынка информационных услуг // ИВД. — 2012. — № 2.– https://cyberleninka.ru/article/n/sovremennye-tendentsii-razvitiya-mirovogo-i-rossiyskogorynka/informatsionnyh-uslug (дата обращения: 20.03.2020).
6. Белозеров С.А. Цифровая экономика как фактор развития рынка страхования. В сб.: Международный экономический симпозиум — 2018: Материалы международных научных конференций, 2018. — С. 75.
7. Аркадьев В.А., Благих И.А. Особенности «оборота» налога на добавленную стоимость в современной России // Проблемы современной экономики. — 2017. — №3(63). — С. 112–117.
8. Белозеров С.А., Чернова Г.В., Калайда С.А. Современные факторы развития российского страхового рынка // Страховое дело. 2018. № 6(303). С. 31–35.
9. Беляевский И.К. Маркетинговое исследование: учебное пособие, руководство по изучению дисциплины, практикум по курсу, учебная программа. — М., 2019.
10. Благих И.А. Рябухина А.А. Анализ игровых платформ и показателей оценки экономической эффективности игровых механик в геймификации (Россия, Санкт-Петербург) // Проблемы современной экономики. 2021. №1. С. 14–17.
11. Dubyansky А., Blagikh I. The Problem of Justice in debt in Emtring Markets // Proceedings of the Third International Economic Symposium (IES 2018). Сер. «Advances in Economics, Business and Management Research» Editors: Dr. Victor Titov. 2019. С. 9–15.
12. Ермаков, Д.Ю. Особенности маркетинговых коммуникаций на рынке B2B // Молодой ученый. №20. 2020. С. 229–231.
13. Ивашкова Н.И. Методические подходы к оценке эффективности маркетинговой деятельности / Н.И. Ивашкова, А.А. Камша // Маркетинг услуг. №1. 2019. С. 14–25.
14. Благих И.А., Сон Л.Б. К вопросу о взаимосвязи сберегательного и страхового дела в дореволюционной России // Проблемы современной экономики. — 2010. — №1(33). — С. 431–435.
15. Майер-Шенбергер В., Кукьер К. BIG DATA // Больше данных https://cyberleninka.ru/article/n/primenenie- modeli-saas-v-rossii (дата обращения: 13.04.2020).
16. Кэти О’Нил, Рэйчел Шатт. DataScience. Инсайдерская информация для новичков, 2019 // Питер, 2019. Интернет-реклама — Википедия [Электронный ресурс]: / Wikimedia Foundation, Inc / URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%- D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%(датаобращения:27.12.2020)
17. Коробков С.А. Интеграция внутренних и внешних информационных систем для повышения результативности интернет-маркетинга (на примере информационно-технологических компаний) /Материалы VIII Международной научно-практической конференции «Современная экономика: концепции и модели инновационного развития». — М., 2016 (https://moluch.ru/archive/206/50414/ (дата обращения: 08.05.2021).
18. Обзор мирового и российского рынка SaaS-решений в B2B-сегменте [Электронный ресурс]. — http://json.tv/ict_telecom_analytics_view/ obzor-mirovogo-i-rossiyskogo-rynka-saas-resheniy-v- segmente-v2v-20150527020041% (дата обращения: 27.02.2021)
19. Aydarova J., Pashkus N., Blagikh I.Effective strategic positioning of institutions of secondaryprofessional education in the knowledge economy. В сб.: SHS WEB OF CONFERENCES. Collection of Materials of the 19th International scientific conference. University of Zilina. 2020. С. 01002
20. Агентство интернет-маркетинга: омниканальность как основа продвижения [Электронный ресурс]. — Режим доступа: URL: https://texterra.ru/search/?q=сквозная+аналитика/ (23.03.2019) Информационный портал «Иксмедиа» [Электронный ресурс: http://www.iksmedia.ru/ news/5219062-Rost-SaaSreshenij-v-Rossii- operezha.html (дата обращения: 27.04.2021)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021