Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (79), 2021
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Voronkevich A. B.
PhD student, Department of Logistics and Marketing, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow)

Strategies in promotion of mass consumption commodities with the use of neurotechnologies in the context of economic digitalization (Russia, Moscow)
The article describes the specificity of consumption on any chosen market and distinguishes particular features of the purchasing behavior of a present-day consumer. The author discusses traditional approaches to the promotion of mass consumption commodities, describes possibilities offered by neuromarketing, and offers an algorithm of effective strategies of fast-moving consumer goods promotion on the bases of neuromarketing. Results achieved by the research will allow the top managers of the companies producing fast-moving consumer goods to improve the strategy of product development and its promotion in the changing environment.
Key words: marketing, digitalization, marketing research, online-purchases, neuromarketing, consumer behavior
Pages: 109 - 113



Список использованных источников:
Федеральный закон от 12 декабря 2009 г. № 381-ФЗ «Об основах государственного регулирования торговой деятельности в Российской Федерации». Официальный сайт «КонсультантПлюс» URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_95629 (дата обращения: 01.04.2020).
Постановление Правительства РФ от 19.01.1998 № 55 «Об утверждении Правил продажи отдельных видов товаров, перечня товаров длительного пользования ... комплектации». Официальный сайт «КонсультантПлюс» URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_17579/ (дата обращения: 01.04.2020).
NielsenIQ: рынок FMCG России в 2020 году замедлил рост до 3%, 09 февраля 2021 — [Электронный ресурс] URL: https://www.retail.ru/tovar_na_polku/nielseniq-rynok-fmcg-rossii-v-2020-godu-zamedlil-rost-do-3/ Дата обращения: 07.03.2021
Глобальное исследование потребительского поведения за 2019 год, PWC, 2019 г– [Электронный ресурс] URL: https://www.pwc.ru/ru/publications/consumer-insights-survey.html Дата обращения: 18.02.2020.
Последние тенденции на рынке розничной торговли и производства потребительских товаров, 2ой квартал 2019. — [Электронный ресурс] URL: https://www.pwc.ru/ru/retail-consumer/assets/q2-rus-fin.pdf. Дата обращения: 17.05.2020.
FMCG тренды в России, GFK, 03.04.2019г — [Электронный ресурс] URL: https://www.gfk.com/ru/insaity/press-release/fmcg-trendy-v-rossii/, Дата обращения: 08.02.2020.
Нейромаркетинг в России: исследовательские компании, технологии, применение. Another point agency. //[Электронный источник] — URL: https://www.anotherpoint.ru/knowledge/articles/neyromarketing-v-rossii-issledovatelskie-kompanii-tekhnologii-primenenie (дата обращения — 11.11.2018 г.).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022