Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (80), 2021
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Krasjuk I. A.
Higher School of Trade and Services, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics), Professor
Pasholikov M. A.
Assistant Professor, Higher School of Engineering and Economy, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics)

Business-factors defining conditions for marketing strategy formation of an industrial company (Russia, St. Petersburg)
The article discusses directions of development with regard to marketing management of industrial companies. The authors describe strategic marketing factors of development and emphasize the importance of creating a marketing ecosystem.
Key words: industrial company, marketing factors, marketing strategy, marketing ecosystem
Pages: 126 - 130



Список использованных источников:
1. Чернышева А.М. Промышленный маркетинг. — М.: Издательство Юрайт, 2019. — 433 с.
2. Chandler A. D., Jr. Strategy and Structure: Chapters in the History of American Enterprise. MIT Press: Cambridge, MA., 1962. Р.463.
3. Котлер Ф., Келлер К. Маркетинг менеджмент. — СПб.: Питер, 2019. — 448 с.
4. Холл, Саймон В2В-продажи: как построить эффективную стратегию продвижения. — Москва: Эксмо, 2020. — 448 с.
5.Крымов С.М. Стратегии управления производственными предприятиями: эволюция, тенденции, перспективы (информационная модель) // В сборнике: Глобализация экономики и российские производственные предприятия. Материалы 13-й Международной научно-практической конференции. Южно-Российский государственный политехнический университет (НПИ) имени М.И. Платова, 2015. — С. 10–14.
6. Крымов С.М., Кольган М.В. Анализ приоритетных функциональных составляющих инновационного потенциала предприятий // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Экономические науки. — 2017. — Т. 10. № 6. — С.182–194.
7. Philip Kotler, Kotler on Marketing (New York: Free Press, 1999)
8. Elisabeth Sullivan, «Measure Up», Marketing News, May 30, 2009, pp.8–11.
9. Gerard J. Tellis, «Modeling Marketing Mix», Rajiv Grover and Marco Vriens, eds., Handbook of Marketing Research (Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2006.
10. Robert F. Lusch and Frederick E. Webster Jr., «Elevating Marketing Is Dead! Long Live Marketing!», Journal of Academy Marketing Science 41 (January 2013), pp.389–99.
11. Медведева Ю.Ю., Пахоменков А.Е. Маркетинговые инновации как инструмент повышения конкурентоспособности в торговле // Инновационная экономика: перспективы развития и совершенствования. — 2017. — № 3. — С. 77–82.
12. Красюк И.А., Мошкин И.Ю., Назарова Э.А., Седякина А.А Влияние маркетинговых бизнес-процессов на результативность инновационной деятельности в сетевом ретейле // Практический маркетинг. — 2019. — № 8 (270). — С. 22–27.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025