Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (80), 2021
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Nadtochii Yu. B.
Assistant Professor, Department of Management and Innovations, Financial University under the President of the Russian Federation, Chair of State and Municipal Administration, “Synergy” University (Moscow), PhD (Pedagogics)
Timoshkina N. A.
Assistant Professor, Moscow Pedagogical State University, PhD (Pedagogics)
Gorelova L. I.
Senior lecturer, Chair of Document Studies, History of State and Law, MIREA — Russian Technological University (Moscow)

Distant and mixed education as trends in the digital transformation of education (Russia, Moscow)
One of the key positions in the contemporary digital economics is occupied by the transformation of education, within the frames of which the accessibility and the quality of education are seen as priority direction in contemporary education. Distant learning, including online education, together with mixes learning (combination of face-to-face and distant forms) enjoys an ever-growing popularity. The article focuses on distant and mixes forms of education, which help promote digital technologies in education — the so-called digitalization of education.
Key words: teaching, trends in education, digitalization of education, distant learning, online and off-line teaching, mixed teaching, poll results
Pages: 180 - 184



Статья подготовлена по результатам исследований, выполненных за счет бюджетных средств по государственному заданию Фин­университета

Список использованных источников:
1. Nadtochiy Yu.B. Motivation for Distance Learning as A Factor Affecting the Quality of Education // Journal of Contemporary Issues in Business and Government. — 2021. — Vol. 27. — No. 3. — Pp. 10 — 17. DOI: 10.47750/cibg.2021.27.03.002.
2. Nadtochiy Yu.B. Sociocultural Factors Influencing the Quality of Distance Learning // Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Proceedings of the 1st International Conference on Education: Current Issues and Digital Technologies (ICECIDT 2021). — 2021. — Vol. 555. — Pp. 8 — 16. https://doi.org/10.2991/assehr.k.210527.003.
3. Pandemic-Era Report Card // Bay View Analytics — URL: https://cengage.widen.net/view/pdf/sq4wmggt6e/pandemic-era-report-card.pdf?t.download=true&u=rhkluf (дата обращения: 02.07.2021).
4. The Ken Blanchard Companies «2021 Trends: Learning and Development in a COVID World». — URL: https://resources.kenblanchard.com/ebooks/2021-trends-report (дата обращения: 09.10.2021).
5. Американские студенты и преподаватели меняют свое отношение к обучению в онлайн-формате // Пульc EduTech. — 2021. — № 2 (17). — С. 13–15.
6. Андреева Н.В., Рождественская Л.В., Ярмахов Б.Б. Шаг школы в смешанное обучение. — М., 2016. — 279 с.
7. Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь. — М.: Издательский центр «Академия», 2000. — 176 с.
8. Официальный сайт Министерства науки и высшего образования Российской Федерации. — URL: https://minobrnauki.gov.ru/ru/press-center/card/?id_4=2603 (дата обращения: 18.08.2020).
9. Россия в новую эпоху: выбор приоритетов и цели национального развития: экспертный доклад / Я.И. Кузьминов, П.В. Орехин, П.Н. Нетреба; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики». — М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2020. — 112 с.
10. Смешанное обучение после пандемии поддерживают 57% компаний // Пульc EduTech. — 2021. — № 1 (16). — С. 9–10.
11. Соловьев А., Дорофеева А., Сладкова О. Исследование «Барометр онлайн-образования». — URL: https://ed-barometer.ru/ (дата обращения: 16.03.2021).
12. Хорн М., Стейкер Х. Смешанное обучение. Использование прорывных инноваций для улучшения школьного образования. — Сан-Франциско, Калифорния: Jossey-Bass, 2015. — 343 с.
13. Цифровая грамотность россиян: исследование 2020 // Сайт Аналитического центра НАФИ. — URL: https://nafi.ru/analytics/tsifrovaya-gramotnost-rossiyan-issledovanie-2020/ (дата обращения: 17.03.2021).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025