Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (81), 2022
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Kravchenko E. S.
Assistant professor, Chair of Enterprise Economy and Personnel Management, Mikhail Tugan-Baranovsky Donetsk National University of Economy and Trade, PhD (Economics)
Ovsiannikova V. V.
MA student

Digital business-models: essence, structural elements, formats (Donetsk People’s Republic, Donetsk)
The article discusses various approaches to the notion of “digital business model of an enterprise.” The authors focus on the structure of the digital business model of an enterprise and describe various formats of such models.
Key words: information, 4.0 Industry, digital business model, content, client experience, resources, platform, sharing format, scratching format, marketplaces b2c, b2b и b2g
Pages: 88 - 92



Список использованных источников:
1. Денисов И.В. Становление и развитие менеджера / И.В. Денисов, Р.А. Потапов // Научно-аналитический журнал Наука и практика Российского экономического университета им. Г.В. Плеханова. — 2017. — № 2 (26). — С. 28–33.
2. Джонс Д. Бережливое производство. Как избавиться от потерь и добиться процветания вашей компании / Д. Джонс, Дж. Вумек. — М.: Изд-во: «Альпина-Паблишер», 2018. — 472 с.
3. Келли К. Неизбежное. 12 технологических трендов, которые определяют наше будущее. — М.: Изд-во: «Манн, Иванов и Фербер», 2017. — 352 с.
4. Кулапов М.Н. Технологические аспекты теории управления инновационными процессами: системный анализ и подходы к моделированию / М.Н. Кулапов, В.П. Варфоломеев, П.А. Карасев // Друкеровский вестник. — 2018. — № 3 (23). — С. 82–100.
5. Никулин Л.Ф. «Четвертая парадигма» и менеджмент / Л.Ф. Никулин, О.Г. Деменко // Научно-аналитический журнал наука и практика Российского экономического университета им. Г.В. Плеханова. — 2018. — № 1 (29). — С. 48–63.
6. Остервальдер А., Построение бизнес-моделей. Настольная книга стратега и новатора / А. Остервальдер, И. Пинье. — М.: Изд-во: «Альпина-Паблишер», 2018. — 288 с.
7. Рамо Дж. К. Седьмое чувство. Как прогнозировать и управлять изменениями в цифровую эпоху. — М.: Изд-во: «Эксмо», 2018. — 336 с.
8. Статистический портал для сбора рыночных данных Statista. URL: https://www.statista.com/
9. Степура М.А. Электронный бизнес и особенности его моделей // Электронный научный журнал «Дневник науки». — 2019. — № 8. URL: http://dnevniknauki.ru/images/publications/2019/8/economy/Stepura.pdf
10. B2B, B2C, B2G, C2C: сегментация и специфика. URL: https://avivi.pro/blog/b2b-b2c-b2g-c2c-segmentatsiya-i-spetsifika/
11. Gawer A. How Companies Become Platform Leaders / A. Gawer, M. A. Cusumano // Magazine: Research Feature. — 2018. — № 1. — С. 23–31.
12. iTeam Portal. Cтратегический маркетинг и управление предприятием. URL: http://www.iteam.ru/publications/it/section_55/article_1817/#B2G
13. Sawy O. A. Business modelling in the dynamic digital space / O. A. Sawy, F. Pereira // Springer Briefs in Digital Space. — 2019. — № 2. — С. 51–58.
14. Weill P. Optimizing your digital business model / P. Weill, S.L. Woerner // MIT Sloan Management Review. — 2019. — № 5. — С. 70–78.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022