Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (81), 2022
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kushcheva N. B.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, Department of Services, Tourism and Hospitality, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Technology)
Terekhova V. I.
Assistant Professor, Chair of Project Design in Cinematography and Television, Department of Management and Media Communications St. Petersburg State Institute of Film and Television, PhD (History)

Hotel content marketing in INSTRAGRAM, focused on millennials
(Russia, St. Petersburg)
Development of social networks allowed hotel brands to use unique marketing methods, to reach out to their target groups and interact with them. The article focuses on correlational elements existing in the hotel content marketing and millennials’ involvement in Instagram. The authors analyze the type of content that millennials prefer to receive from hotels in Instagram and provides specific examples of hotels that use content marketing in their activity.
Key words: content marketing, hotel industry, social networks, artificial intelligence, hashtag, Instagram, millennials, influencer
Pages: 108 - 111



Список использованных источников
1. Архипова О. В., Кущева Н. Б., Владыкина Ю.О. Цифровые трансформации и новые технологические решения как драйверы индустрии гостеприимства // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 2 (74). — С. 237–242.
2. Кущева Н. Б. Индустрия гостеприимства в постковидный период: новая реальность, новые правила // Технико-технологические проблемы сервиса. — 2021. — № 2 (56). — С. 79–83.
3. Кущева Н. Б., Иванова М. А. Технология вовлечения потребителей в совместное создание ценности в индустрии гостеприимства // Современный гостинично-ресторанный бизнес: экономика и менеджмент: материалы VI международной научно-практической конференции преподавателей, докторантов, аспирантов и студентов. — Симферополь, 2020. — С. 88–93.
4. Кущева Н. Б., Терехова В.И. Трансформация инновационных технологий искусственного интеллекта для его успешного применения в гостиничном бизнесе // Петербургский экономический журнал. — 2021. — № 1. — С. 37–43.
5. Чернова Е. В., Шабалин В.В. Ресторанный бизнес Санкт-Петербурга в период пандемии коронавирусной инфекции: итоги первой волны и перспективы // Общество: политика, экономика, право. — 2021. — № 2 (91). — С. 47–55.
6. Barnhart, B. Social media demographics to inform your brand’s strategy in 2021. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://sproutsocial.com/insights/new-social-media-demographics/ (дата обращения 31.01.2022).
7. Bicks, B. «All You Need to Know About Content Marketing vs. Traditional Advertising». [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.scripted.com/writing-samples/all-you-need-to-know-about-content-marketing-vs-traditional-advertising (дата обращения 31.01.2022).
8. Emekeokhale H. Hotel content marketing in Instagram, targeting millennials. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/502115/Thesis-HenryE.2021ready.pdf?sequence=2&isAllowed=y (дата обращения 31.01.2022).
9. Everything about Instagram stories analytics and insights. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://embedsocial.com/blog/instagram-stories-analytics/ (дата обращения 30.01.2022)
10. eZee Editorial Team «Excellent Hotel Social Media Marketing Strategies for 2022». [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.ezeeabsolute.com/blog/hotel-social-media-marketing/ (дата обращения 30.01.2022)
11. Four Seasons Hong Kong enlivens young travelers with Instagram campaign. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.luxurydaily.com/four-seasons-enlivens-hong-kong-with-instagram-contest/ (дата обращения 31.01.2022).
12. Hertzfeld, E. Millennials choosing hotels based on social media, technology. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.hotelmanagement.net/tech/millennials-are-choosing-hotels-based-social-media-tech (дата обращения 31.01.2022).
13. Ho, J., Pang, C. & Choy, C. Content marketing capability building: a conceptual framework //Journal of Research in Interactive Marketing, 14(1), pp. 133–145.
14. hotelhavenhelsinki. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.instagram.com/p/B3i3j-LhPB8 (дата обращения 31.01.2022).
15. Instagram.com. #yearinclarion. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.instagram.com/explore/tags/yearinclarion (дата обращения 15.04.2021).
16. Instagram from Facebook: Instagram features. Create and share with your friends. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://about.instagram.com/feature (дата обращения 31.01.2022).
17. Most popular social networks worldwide as of October 2021, ranked by number of active users. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (дата обращения 31.01.2022).
18. Müller, J. & Christandl, F. «Content is king — But who is the king of kings? The effect of content marketing, sponsored content & user-generated content on brand responses». Computers in Human Behavior, Volume 96, pp. 46–55.
19. Psychology Today: Social Networking. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://www.psychologytoday.com/us/basics/social-networking (дата обращения 30.01.2022).
20. Timothy H, J., Dieck, T. & Claudia, M. N. C. «Determinants of hotel social media continued usage». International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(2), сс. 1152–1156.
21. The most important Instagram statistics you need to know for 2021. [Электронный ресурс] — Режим доступа — URL: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/#ig-brands (дата обращения 30.01.2022)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022