Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (81), 2022
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Bediaeva T. V.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Pedagogics)
Bakareva K. A.
Staff member, reception and accommodation services, «The Faces Historical Center» Hotel
Ananjina E. S.
Staff member, reception and accommodation services, «The Faces Historical Center» Hotel

Digital transformation in the context of hospitality industry (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the nature of digital transformation in the sphere of hotel business, its major features, as well as the degree of its impact upon hospitality industry in general. The authors analyzed digital technologies actively used in hotel enterprises, while dividing them into two categories: technologies for employees and technologies for clients. The article formulates suggestions with regard to the use of new digital technologies in the sphere under discussion.
Key words: hospitality industry, digital transformation, digital technologies, loyalty program, personnel management
Pages: 182 - 184



Литература
1. Булат М.Г. Цифровая трансформация бизнеса: модели и алгоритмы / М.Г. Булат, В.В. Зябриков // Креативная экономика. — 2018. — №  9. — С. 1345–1358.
2. Булатова Г.А. Развитие технологий управления персоналом в условиях цифровизации экономики // Цикличность в развитии социальных систем разного уровня. — 2018. — С. 230–239.
3. Воронова О.В. Основные тенденции в применении современных технологий на предприятиях индустрии гостеприимства в условиях цифровизации экономики / О.В. Воронова, В.А. Харева // Экономика сервиса и туризма. — 2019. — №  4. — С. 98–102.
4. Зайченко И.М. Цифровая трансформация бизнеса: подходы и определение // И.М. Зайченко, П.Д. Горшечникова, А.И. Лёвина, А.С. Дубгорн // Научный журнал НИУ ИТМО. Серия Экономика и экологический менеджмент. — 2020. — №  2. — С. 205–212.
5. Морозов М.А., Морозова Н.С. Как современные технологии меняют сферу туризма и подход к организации бизнеса // Сервис в России и за рубежом. — 2020. — Т. 14. — №  2. — С. 205–211.
6. Морозова Н.С. Формирование лояльности как инструмент повышения конкурентоспособности гостиничного предприятия // Современные проблемы сервиса и туризма. — 2017. — №  2. — С. 31–36.
7. Мусакин А.А. Малый отель: с чего начать, как преуспеть. Советы владельцам и управляющим. — СПб.: Питер, 2017. — 213 с.
8. Фатеева Н.Б., Чупина И.П. Проблемы цифровой трансформация в HR-деятельности // Московский экономический журнал. — 2021. — №  2. — С. 307–314.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022