Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (81), 2022
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Sysoeva E. A.
Chair of Statistics, Econometrics and Informational Technologies in Management, N.P. Ogarev National Research Mordovian State University (Saransk), PhD (Economics), Professor

Management of hotel service organizations: Formation of the system of informational support (Russia, Saransk)
Effective information system in the sphere of management of service organizations is one of the major components of its competitiveness. High-quality automatization in IT-infrastructure is necessary for the analysis of volumes of internal and external information, as well as for rational managerial decision making and formation of the effective architecture within hotel service organizations.
Key words: informational management system, automatized management system, services offered to population, hotel business
Pages: 187 - 190



Список использованных источников:
1. Демурин В.Б. Модель безопасности автоматизированной системы управления гостиничным предприятием // Вестник Астраханского государственного технического университета. Серия: управление, вычислительная техника и информатика. — 2011. — № 1. — С. 114–118.
2. Батра Р., Майерс Д.Д., Аакер Д.А. Рекламный менеджмент. — М.: Вильямс, 2012. — 780 с.
3. Гончарова Л.П. Гостиничный сервис. — М.: Форум, НИЦ ИНФРА-М, 2018. — 174 с.
4. Белавина Я.А., Скобкин С.С. Моделирование адаптивной системы управления независимыми гостиницами среднего ценового // Вестник Самарского государственного экономического университета. — 2016. — № 9. — С. 69–72.
5. Пудовкина О.Е. Информационные технологии как один из способов совершенствования системы управления // Концепт. — 2016. — Т. 26. — С. 106–110.
6. Прудникова Н.Г., Панасенко А.Н. Автоматизация гостиничного бизнеса // Наука и туризм: стратегии взаимодействия. — 2016. — №  5(3). — Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/avtomatizatsiya-gostinichnogo-biznesa/viewer.
7. Морозов М.А. Информационные технологии в социально-культурном сервисе и туризме. — М.: Академия, 2004. — 240 с.
8. Бондаренко Г.А. Менеджмент гостиниц и ресторанов. — М.: Новое знание, 2008. — 337 с.
9. Быстров С.А. Организация гостиничного дела. — М.: Форум, НИЦ ИНФРА-М, 2016. — 432 с.
10. Агафонова М.С., Козярска Л.К. Совершенствование информационного обеспечения управления организацией // Концепт. — 2017. — Т. 39. — С. 216–220.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022