Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (82), 2022
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor; Honorary Scholar of the Russian Federation
Yanenko M. B.
Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics), Professor
Yanenko M. E.
Executive Director, OOO “MorTech,” PhD (Economics)

Marketing of meta-spatial business formations: Problems and perspectives of its application (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on one trend in the digital transformation of economics, namely, formation of the metaverses based on Internet development, mobile technologies, artificial intelligence and the Internet of things. The authors discuss the essence and specific features of this innovative concept, describe perspective in the development of the market for goods and services that are formed within the metaverse realization, analyze the experience accumulated by business with regards to creating and implementation of the metaverse concept. Special attention is given to the terminological and economic essence of metaverses, to the possibilities of forming a marketing concept of metaverses as the basis for metaverse business formations, to the impact produce by the metaverse concept upon some elements of the marketing complex. The authors stress the possibility of using metaverse perspective in search for additional reserves for increasing enterprise competitiveness and formulate recommendations to marketing services with regard to the application of metaverse interaction of business structures.
Key words: innovations, artificial intelligence, marketing, metaverse, metaverse business formations, digital transformation
Pages: 96 - 101



Список использованных источников:
1. Багиев Г.Л., Пономарева Е.В. Маркетинг взаимодействия. Потенциал. Эффективность. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2021. — 241 с.
2. Багиев Г.Л., Яненко М.Б., Яненко М.Е. К вопросу формирования и совершенствования цифровой платформы организации и управления маркетинговой деятельностью фирмы: проблемы и задачи // Проблемы современной экономики. — 2017. — №  2(62). — С. 127–132.
3. Яненко М.Б., Яненко М.Е. AR и VR в маркетинге в контексте пандемии COVID-19. // Глобальный научный потенциал. — 2021. — №  12(129). — С. 363–365.
4. Яненко М.Б., Яненко М.Е. Модернизация маркетинга в условиях COVID-19 // Наука и бизнес: пути развития. — 2021. — №  11(125). — С. 180–182.
5. Обзор по институциональному регулированию метавселенных в различных странах мира. Метавселенные придут с Востока. https://rdc.grfc.ru (дата обращения 12.04.2022).
6. Метавселенная (metaverse) https://www.tadviser.ru/ (дата обращения 12.04.2022).
7. Ball M. Framework for the Metaverse Framework for the Metaverse — MatthewBall.vc (дата обращения 12.04.2022).
8. «Метавселенная: возможности и риски новой реальности» Научно-технический центр ФГУП «Главный радиочастотный центр» (ГРЧЦ), входящий в структуру Минцифры https://rdc.grfc.ru/2022/02/metaverse (дата обращения 12.04.2022).
9. James S. Metaverse Market Size Worth $678.8 Billion by 2030: Grand View Research, Inc. https://www.gamingdeputy.com/ (дата обращения 12.04.2022).
10. Kharpal A. China’s tech giants push toward an $8 trillion metaverse opportunity — one that will be highly regulated. https://www.cnbc.com/2022/02/14/china-metaverse-tech-giants-latest-moves-regulatory-action.html (дата обращения 12.04.2022).
11. Newar B. South Korea to invest $187M in national metaverse project. South Korea to invest $187M in national metaverse project (cointelegraph.com) https://cointelegraph.com/news (дата обращения 12.04.2022).
12. Heath A. Google is building an AR headset https://www.theverge.com/2022/1/20/22892152/google-project-iris-ar-headset-2024 (дата обращения 12.04.2022).
13. The Fabricant. Always digital, never physical. https://www.thefabricant.com (дата обращения 12.04.2022).
14. Белко С. Экономика созидания: иммерсивная экосистема. https://morethandigital.info/ru/jekonomika-tvorca-kak-izvlech-vygodu-iz-autentichnosti (дата обращения 12.04.2022).
15. Яненко М.Б., Яненко М.Е. Маркетинговая деятельность в условиях цифровой трансформации: проблемы формализации и построение описательных алгоритмов. Практический маркетинг. — 2020. — № 2(276). — С. 14–19.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024