Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (82), 2022
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
L’vova E. M.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics

Impact of the basic characteristics of services upon the formation of the system of hotel enterprise promotion (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the impact of such characteristics of services as impalpability, intangibility, inseparability from the process of their rendering and instability of quality upon the formation of the system of hotel enterprise promotion. The author conducts a comparative analysis of the shares of various means of promotion in the system of promotion of independent and network hotels (4- and 5-star hotels in St. Petersburg).
Key words: hotel services, characteristics of services, system of promotion, complex of marketing communications, sales
Pages: 174 - 176



Список использованных источников
1. Барышев А.Ф. Маркетинг в туризме и гостеприимстве. — М.: Финансы и статистика, 2011. — 160 с.
2. Беквит Г. Продавая незримое. Руководство по современному маркетингу услуг. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2010. — 272 с.
3. Иган Д. Маркетинг взаимоотношений. Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений. — М.: Юнити-Дана, 2012. — 375 с.
4. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия. — М.: Изд-во Вильямс, 2010 — 1008 с.
5. Король А. Н., Хлынов С. А. Услуги: определение и классификация // Ученые заметки ТОГУ. Электронное научное издание. — 2014. — Т. 5, № 4. — С. 1323–1328 — URL: http://pnu.edu.ru/media/ejournal/articles/ 2014/TGU_5_357.pdf (дата обращения: 05.04.2022).
6. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс. — М.: Изд-во Вильямс, 2007. — 656 с.
7. О рекламе: федер. закон РФ от 13.03.2006 г. №38-ФЗ: ред. От 30.12.2021//СПС «КонсультантПлюс» (дата обращения: 25.03.2022).
8. Прямые бронирования отелей и дешёвый Египет — новые тренды сезона 2022. — URL: https://bnovo.ru/blog/new-trends-of-the-2022-tourist-season/ (дата обращения: 28.03.2022)
9. A modern definition of public relations. — URL: http://prdefinition.prsa.org/index.php/2012/03/01/new-definition-of-public-relations/ (дата обращения: 10.04.2022).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025