Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (84), 2022
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Lugert N. E.
PhD student, St. Petersburg University of Management Technologies and Economics

Improvement of control in realization of managerial decision in the internet-based promotion of a small-scale enterprise in the context of business digital transformation (Russia, St. Petersburg)
Digitalization and the use of computer programs such as CRM, CMS, CAS and others succeed in global managerial tasks, yet pay little attention to the possibilities of illogical decision making. The so-called “human factor” can destroy an adjusted system. The article analyzes the process of internet promotion with regard to the emergence of obstacles due to the human factor. The author distinguishes the problem points in the business process that cannot be automatized and require participation of the personnel. Criteria for evaluation of the personnel work are developed with the use of the concept of linguistic variable of fuzzy logic. The article offers an algorithm of evaluation of the personnel work, which may be applied to improve the programs used for enterprise management as well as for creating a digital double in the managerial process.
Key words: managerial decisions in internet promotion, criteria of evaluation of the personnel work, analysis of employers’ work, digitalization of the promotion process, human factor
Pages: 103 - 105



Статья поступила в редакцию 14.09.2022.

Список использованных источников:
1. Мухтасаров А.Ф. Классификация и продвижение различных видов информационных продуктов методами интернет-маркетинга в малом и среднем бизнесе // Вестник Московского финансово-юридического университета. — 2017. — № 2. — С. 112–127.
2. Назаров А.Д. Модель эффективности технологии Е-маркетинга на примере веб-студии IT-сферы // Вестник Академии знаний. — 2019. — № 4 (33). — С. 184–187.
3. Савельева И.П., Никулин Д.Н. Оценка эффективности интернет-рекламы с использованием систем веб-аналитики // Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент. — 2014. Т.8. — № 3. — С. 99–105.
4. Lugert N.E. Creating a Digital Twin to the Online Promotion Process for Small Businesses // Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference «Digital Economy and Finances» (ISPC-DEF 2020) Published by Atlantis Press, 2020 Advances in Economics, Business and Management Research, volume 137, p.17–21. doi.org/10.2991/aebmr.k.200423.004
5. Кадиров Н.Т., Меркушова Н.И. Влияние программного обеспечения на практику и эффективность организационных коммуникаций // Креативная экономика. — 2015. — № 9(12). — С. 1561–1578.
6. Воронов А.С., Гапонова С.Н. Совершенствование организации управления как одна из составляющих повышения производительности труда для формирования инновационной устойчивости // Региональная экономика: теория и практика. — 2015. — № 15 (390).
7. Чертина Е.В., Аминул Л.Б., Еременко О.О. Принятие решений по инвестированию ИТ-инноваций на основе нечеткой экспертной информации // Вестн. Астрахан. гос. техн. ун-та. Сер. управление, вычисл. техн. информ. — 2018. — №1. — С. 103–111. doi.org/10.24143/2072–9502–2018–1–103–111
8. Коханова В.С. Аппарат нечеткой логики как инструмент оценки эффективности цифровизации компании // Вестник университета. — 2021. — № 2. — С. 36–41. doi 10.26425/1816–4277–2021–2–36–41
9. Кунин В.А., Лугерт Н.Е. Инновационный подход к прогнозированию влияния факторов интернет-продвижения на ключевые показатели конкурентоспособности хозяйствующих субъектов // Экономика и управление. — 2022. — №28(6). — С. 595–605. doi.org/10.35854/1998–1627–2022–6–595–605.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2023