Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (85), 2023
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Shageeva G. R.
Assistant Professor, Chair of Project Management and Business Evaluation, Kazan (Volga region) Federal University
Safiullin M. R.
Chair of Project Management and Business Evaluation Kazan (Volga region) Federal University, PhD (Economics), Professor

Social networks as a source of the reputational risk of an enterprise (Russia, Kazan)
The growth of the Internet and social networks changed the communicative milieu, which presents interest for clients, investors and business partners alike. Employees can express their opinions on the enterprise and its products through social networks. The specificity of these communication means makes them into a new type of reputation threat to organizations and particular people; these threats are hard to forecast and control. The aim of the article is to distinguish the sources and the types of risks related to social networks with regard to enterprise’ reputation, as well as the consequences of risk management in the Internet. The authors formulate the notion of “reputation paradox,” analogues to the “brand paradox,” and describes a new approach for reputational risk management in social networks.
Key words: reputation, reputational risk, social networks, management, content
Pages: 50 - 53



Список использованных источников:
1. Аветисян Ж.А., Нургатина А.А., Родионова Н.В. Деловая репутация предприятия как его конкурентное преимущество // Colloquium-journal. — Голопристанский районный центр занятости. — 2019. — №. 1–7. — С. 30–32.
2. Исакова А.В. Управление репутацией предприятия в социальных сетях // Развитие и трансформация маркетинга в глобально меняющейся экономике: материалы Городской межвузовской научно-практической конференции молодых ученых и студентов (г. Пермь, ПГНИУ, 30 октября 2020 г.) / Пермский государственный национальный исследовательский ун-т. — Пермь., 2021. — С.90.
3. Иваник Е.Д., Катровский Ю.А., Чащина Д.О. Влияние социальных сетей на репутацию компаний // Бизнес-образование в экономике знаний. — 2021. — №. 2 (19). — С. 71–76.
4. Катаев А. В., Катаева Т. М., Коженко Я. В. Мониторинг социальных сетей как одна из основных функций системы маркетинговых коммуникаций предприятия // Вестник Таганрогского института имени АП Чехова. — 2020. — №. 2. — С. 74–78.
5. Савин И.В. Методы анализа социальных сетей в экономике: учебное пособие / И.В. Савин, О.С. Мариев, А.А. Пушкарев; под общ. ред. И.В. Савина. — 2-е изд., стер — Москва: ФЛИНТА; Изд-во Урал. ун-та, 2022. — 99 с.
6. Сенаторов А. Контент-маркетинг: Стратегии продвижения в социальных сетях: Учебное пособие. — М.: Альпина Паблишер, 2016. — 153 с.
7. Danuta S. Dilemmas of Reputation Risk Management: Theoretical Study // Corporate Reputation Review. — 2018. — №21. — pp. 165–178.
8. Hausmann V., Williams S.P. Categorising Social Media Business Risks // Fachbereich Informatik. — 2014. — № 2.
9. Компании недостаточно подготовлены к управлению репутационными рисками: глобальный опрос [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://deloitte.wsj.com/articles/companies-underprepared-to-manage-reputation-risk-global-survey-1417410113#:~:text=The%20global%20survey%20of%20more%20than%20300%20executives,to%20rebound%20from%20a%20hit%20to%20their%20reputation

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024