Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (85), 2023
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Nadtochii Yu. B.
Assistant Professor, Department of Management and Innovations, Financial University under the President of the Russian Federation (Moscow), PhD (Pedagogics)

Binary occupations: practical experience and ideas for collaboration (Russia, Moscow)
The search of various educational forms, methods and tools is characteristic to the present-day realities, which is especially true when a student is not much interested in the scholarly information presented by the teacher or professor. Binary, or integrated classes become particularly significant when the students’ attention needs to be constantly drawn and sustained during classes. The article offers examples of binary classes for students and discusses their value for the educational process.
Key words: binary classes, scholarly disciplines, interdisciplinary connections, educational organizations of higher education
Pages: 145 - 147



Список использованных источников:
1. Современный образовательный процесс: основные понятия и термины / Авторы-составители М.Ю. Олешков, В.М. Уваров. — М.: Компания Спутник+, 2006. — 191 с.
2. Терминологический словарь по педагогике // Российская национальная библиотека [Электронный ресурс]. — URL: https://nlr.ru/cat/edict/PDict/ (дата обращения: 21.10.2022).
3. Новиков А.М. Педагогика: словарь системы основных понятий. — М.: Издательский центр ИЭТ, 2013. — 268 с.
4. Харламов И.Ф. Педагогика: Учеб. пособие. — М.: Гардарики, 2003. — 519 с.
5. Педагогический энциклопедический словарь / Гл. ред. Б.М. Бид-Бад. — М.: Большая Российская энциклопедия, 2002. — 528 с.
6. Материалы сайта «ФГОС ОНЛАЙН». — URL: https://fgosonline.ru/vyisshee/binarnye-i-integrirovannye-uroki/ (дата обращения: 26.01.2023).
7. Двороковская Т.В., Новикова Н.В. Интегрированный бинарный урок как способ формирования универсальных учебных действий младших школьников // Электронная газета «Интерактивное образование». — URL: http://www.io.nios.ru/articles2/51/3/integrirovannyy-binarnyy-urok-kak-sposob-formirovaniya-universalnyh-uchebnyh-deystviy (дата обращения: 26.01.2023).
8. Невежина Т.В. Бинарные уроки как способ успешного освоения предметной среды библиотеки // Библиотечное дело — XXI век: науч.-практ. сб.: прил. к журн. «Библиотековедение». — Москва, 2008. № 1(15), — С. 232-234.
9. Надточий Ю.Б. Бинарные занятия: содержательное наполнение и развивающие эффекты // Человек и образование. — 2022. — № 4. — С. 117-124. — http://doi.org/10.54884/S181570410023830-8.
10. Сотрудничество // Википедия. — URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Сотрудничество (дата обращения: 21.12.2022).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025