Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (86), 2023
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Popov A. I.
Chair of General Economic Theory and the History of Economic Thought, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor
Bagiev G. L.
Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor; Honorary Scholar of the Russian Federation
Masloboeva O. D.
Assistant Professor, Chair of Philosophy, St. Petersburg State University of Economics

The logic of multi-polar economy and the worldview of the marketing
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the development of the concept “multi-polar economy” and the principles of marketing interaction of stakeholders on the market in the context of equal partner relations. The authors discuss the role of innovative world view of the marketing, analyze cognitive features and specificity of the national mentality of co-creation in the context of spatial and temporal dynamics of business environment.
Key words: multi-polar economy, marketing of interaction, world view of the marketing, meta-spatial business communication
Pages: 115 - 119



Список использованных источников:
1. Багиев Г.Л., Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегии. Эффективность. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009. — 672 с.
2. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: Учебник для ВУЗов. — СПб.: Астерион, 2011. — 768 с.
3. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (44). — С. 219–225.
4. Багиев Г.Л., Шульга А.О. К вопросу формирования системных свойств маркетинга // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (40). — С. 224–227.
5. Багиев Г.Л., Егорова И.И., Наумов В.Н. Индивидуально-ориентированная технология подготовки маркетологов // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4 (44). — С. 390–393.
6. Багиев Г.Л., Длигач А.А., Соловьева Ю.Н. Форсайт технологии маркетинга: Монография. — СПб.: Астерион, 2016. — 400 с.
7. Багиев Г.Л., Пинчук А.В. Стратегия экономики новой нормальности и концепция маркетинга здравого смысла // Проблемы современной экономики. — 2019. — № 3 (71). — С. 46–49.
8. Багиев Г.Л., Маслобоева О.Д., Пинчук А.В. Маркетинг-зеркало мировоззрения и эффективность сотворчества // Проблемы современной экономики. — 2020. — N. 3 (75). — С. 110–115.
9. Багиев Г.Л., Шубаева В.Г., Юлдашева О.У. Маркетинг России. Научно-Педагогическая школа Маркетинг Взаимодействия. — СПб. Изд-во: СПбГЭУ. 2022. — 222 с.
10. Биняков О.А. Теория экономического пространства: методологический и региональный аспекты. — Томск: Изд-во Томского Университета, 2004. — 152 с.
11. Газизуллин Ф.Г., Газизуллин Н.Ф. Инновационные институциональные прорывы — доминанты развития экономики России в условиях новой индустриализации //Проблемы современной экономики. — 2013. — № 2 (46). — С. 28–30.
12. Гранберг А.Г. Пространственная экономика в системе наук. [Электронный ресурс] // Российский экономический конгресс: сб. докладов участников (2009. 7–12 декабря, Москва) / Новая экон. ассоциация. Ин-т экономики РАН. — М. Режим доступа (05.02.12): http://www.econorus.org/consp/files/gran.doc.
13. Дугин А.Г. Теория многополярного мира. — М.: Евразийское движение, 2013. — ISBN 978–5–903459–12–4.
14. Клейнер Г.Б. Системная экономика как платформа развития современной экономической теории // Вопросы экономики. — 2013. — № 6. — С. 4–28.
15. Кожиева Ф.А. Региональное развитие в контексте теории полюсов роста // Фундаментальные исследования. — 2015. — №  11–3. — С. 574–578; URL: https://fundamental-research.ru/ru/article/view?id=39463 (дата обращения: 17.03.2023).
16. Котлер Ф. Основы маркетинга. Краткий курс. Пер с англ. — М.: Издательский дом «Вильяме», 2007. — 656 с.
17. Маркс К. Наброски ответа на письмо В. Засулич // Маркс К., Энгельс Ф. Соч. Изд. 2-е. Т. 19. — С. 401.
18. Маслобоева О.Д. Философия для студентов экономических вузов. — СПб.: Питер, 2006. — 336 с. — ISBN 5–469–01091–0
19. Маслобоева О.Д. Роль субъективного фактора в развитии отечественной экономики // Научно-технические ведомости СПбГПУ. — 2010. № 2. — С. 145–149.
20. Маслобоева О.Д. Методологический потенциал возрастного принципа анализа истории // Вестник СПбГУ. Серия 17. — 2015. Вып. 1. — С. 169–178.
21. Маслобоева О.Д. Исследовательские программы в контексте современной научной картины мира. — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2016. — 123 c.
22. Маслобоева О.Д. Философско-методологический проект российского органицизма и русского космизма в контексте современной исторической ситуации. — М.: ИНФРА-М, 2020. — 390 с. — DOI 10.12737/1070337.
23. Прахалад К.К., Кришнан М.С. Пространство бизнес-инноваций: создание ценности совместно с потребителем. — М.: Альпина Паблишер, 2012. — 258 с.
24. Страхов Н.Н. Органические категории // Вопросы философии. — 2009. — № 5. — С. 116–124.
25. Третьяк О.А. Эволюция маркетинга: этапы, приоритеты, концептуальная база, доминирующая логика // Российский журнал менеджмента. — 2006. — Т. 4. № 2. С. 129–144.
26. Федоров Н.Ф. Собр. соч. В 4-х тт. — Т.1. — М., 1995. — 518 с.
27. Франк С.Л. Духовная жизнь общества. — М.: Республика, 1992. — 511 c.
28. Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления. — М., 1993. — 445 c.
29. Хантингтон С. Столкновение цивилизаций. — М.: АСТ, 2003. — ISBN 5–17–007923–0.
30. Хомяков А.С. Письмо к редактору «L’Union chretienne» о значении слов «кафолический» и «соборный», по поводу речи отца Гагарина, иезуита // Хомяков А.С. Соч. в 2-х тт. Том II. — М.,1994. — 319 с.
31. Человек и хозяйство: философско-методологический аспект: учебное пособие /Под ред. И.А. Сафронова. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2012. — 203 c.
32. Экономические труды Д.И. Менделеева: В 6 т. — М: Наука, 2018. — Т. 6. — 2018. — 310 с. — ISBN 978–5–02–040021–4.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024