Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (86), 2023
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Karpova S. V.
Department of Marketing and Sports Business, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow), PhD (Economics), Professor
Vasil’ev A. Yu.
PhD student, Department of Economics and Business, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow)

The impact of managerial factors upon responsible consumption in the implementation of national projects (Russia, Moscow)
The article discusses managerial factors that impact consumer behavior in the context of national projects implementation, directly related to evaluation of managerial facts, divided into consumer factors and corporate factors. Implementation of national projects should be conducted with regard to the increase of the quality of life in various groups of population, as well as people’s motivation to responsible consumption. The toolkit of managerial factors presented in the article allow establishing the mutual connections between the state and business in the process of implementation of the national projects.
Key words: quality of life, national projects, responsible consumption, consumer behavior, consumer and corporate indices, managerial factors, factors of culture and subculture
Pages: 125 - 129



Статья подготовлена по результатам исследований, выполненных за счет бюджетных средств по государственному заданию Финуниверситета в 2023 году.

Список использованных источников:
1. Зайцев А.Г., Машегов П.Н. Устойчивое развитие и стандартизация в цифровой экономике: ответственное производство и потребление. В сб.: Вектор развития управленческих подходов в цифровой экономике. Мат. III Всероссийской научно-практической конференции. — Казань, 2021. — С. 50–56.
2. Указ Президента РФ «О национальных целях развития Российской Федерации на период до 2030 года» от 21 июля 2020 г. №  474. — [Электронный ресурс] — URL: http://www.kremlin.ru/acts/bank/45726 (дата обращения: 03.04.2023).
3. Постановление Правительства Российской Федерации от 09.04.2022 № 628 «Об особенностях реализации национальных проектов (программ), федеральных проектов, ведомственных проектов и региональных проектов в условиях геополитического и санкционного давления на развитие российской экономики» — [Электронный ресурс] — URL: http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202204110059 (дата обращения: 03.04.2023).
4. Генкин Б.М. Человек и его потребности: Учебное пособие. — М.: Норма. ИНФРА-М, 2019.
5. Кондраков И.В., Торопчина В.Э. Разработка механизма управления потребительским поведением в условиях ограниченного выбора // Мир науки и мысли. The World of Science and Ideas. — 2023 [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/razrabotka-mehanizma-upravleniya-potrebitelskim-povedeniem-v-usloviyah-ogranichennogo-vybora (дата обращения: 03.04.2023).
6. Янг П.Т. Мотивация поведения. — Нью-Йорк: John Wiley & Sons. — 1936 [Электронный ресурс] URL: https://www.wiley.com/en-us (дата обращения: 11.04.2023).
7. Матковская Я.С. Мотивы потребительского поведения на рынке инновационных технологий // Российское предпринимательство. — 2009 [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/motivy-potrebitelskogo-povedeniya-na-rynke-innovatsionnyh-tehnologiy (дата обращения: 18.04.2023).
8. Иванова Т.А. Модели потребительского поведения как основа маркетинговой стратегии // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. — 2012 [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/motivy-potrebitelskogo-povedeniya-na-rynke-innovatsionnyh-tehnologiy (дата обращения: 19.04.2023).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024