Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (86), 2023
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bragin A. Yu.
Marketing management of the life cycle of the major stages in the development
of a grocery startup (Russia, St. Petersburg)


Marketing management of the life cycle of the major stages in the development of a grocery startup (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the conditions of the innovative activity of an industrial business, describes startups depending on the stage of their life cycle, and stresses the importance of marketing management. Marketing managerial effect is directed to the formation of the complex of marketing tools, necessary for attracting new consumers and sales growth. Digitalization of marketing is the foundation of the commercial success of an industrial company.
Key words: grocery startup, innovations, marketing, venture business
Pages: 130 - 132



Список использованных источников:
1. Рис Э. Бизнес с нуля: Метод Lean Startup для быстрого тестирования идей и выбора бизнес-модели — 3-е изд. — М.: Альпина Паблишер, 2014. — 253 с.
2. Бланк С., Дорф Б. Стартап: настольная книга основателя / Пер. с англ. — 3-е изд. — М.: Альпина Паблишер, 2015. — 616 с.
3. Беттанкур Л., Ульвик Э. Дорогу к инновациям покажет клиент // Инновационный менеджмент / Пер. с англ. — М.: Альпина Паблишер, 2017. — 206 с.
4. Боно де Э. Гениально! Инструменты решения креативных задач / Пер. с англ. — М.: Альпина Паблишер, 2016. — 381 с.
5. Токарев Б.Е. Маркетинг инновационно-технологических стартапов: от технологии до коммерческого результата. — М.: Магистр: ИНФРА — М, 2019. — 264 с.
6. Фияксель Р.Э. Малые инновационные предприятия на ранних стадиях развития: инвестиционная привлекательность и возможности взаимодействия с региональными институтами // Экономика и управление. — 2011. — №8 (81). — С.43–38.
7. Бейгул Е.Н. Маркетирование высокотехнологичных стартапов: автореф. дис. ... канд. экон. наук. — М., 2013. — 27 с.
8. Красюк И.А. Маркетинговые компетенции — инструмент продвижения инновационных стартапов /И.А. Красюк, А.Ю. Брагин // Экономические науки. — 2022. — №7 — С. 105–109.
9. Красюк И.А. Цифровой маркетинг стартапов / И.А. Красюк, А.Ю. Брагин // Инновационная экономика: перспективы развития и совершенствования. — 2022. — № 5(63). — С. 47–53.
10. Мошников Н.Э., Жукова О.В. Альтернативные методы оценки стартапов // Экономика и предпринимательство. — 2017. — №10–1 (87). — С. 478–481, С. 479.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024