Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (86), 2023
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Vereteno A. A.
Senior lecturer, Chair of Marketing and Advertisement, F. M. Dostoevsky Omsk State University

Tendencies in development of the regional consumer market and parameters of the region’s attractiveness in the context of self-maintenance policy (Russia, Omsk)
The article focuses on the trends in regional economy and parameters of the region’s attractiveness. Special attention is given to the effective use of the marketing of interaction and branding of impressions on the regional consumer market in the context of self-maintenance policy.
Key words: region, regional consumer market, self-maintenance policy, trends, marketing of interaction, brand, branding of impressions
Pages: 164 - 166



Список использованных источников:
1. Послание Президента Федеральному Собранию // http://kremlin.ru/events/president/news/70565
2. О прогнозе социально-экономического развития Российской Федерации на 2023 год и на плановый период 2024 и 2025 годов // http://council.gov.ru/activity/documents/138956/
3. Trend report 2022, Trendhunters, 234 с. //https://www.trendhunter.com/
4. Арженовский И.В. Региональный рынок: воспроизводственный аспект. — Нижний Новгород, 1997. — 180 с.
5. Багиев Г.Л., Веретено А.А. Брендинг Впечатлений — перспективный тренд развития современной экономики // Проблемы современной экономики — 2022. — №2.– С.92–95.
6. Багиев Г.Л., Шубаева В.Г., Юлдашева О.У. Научные редакторы. Монография: Маркетинг России. НПШ «Маркетинг взаимодействия» — СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2022. — 222 с.
7. Гранберг А.Г. Основы Региональной экономики: учебник. — М.: ВШЭ, 2004 — 495 с.
8. Дворядкина Е.Б. Локальный потребительский рынок товаров и услуг: теоретические аспекты исследования // Известия УрГЭУ. — 2011. — №6(38). — С. 98–104.
9. Ишниязова А.Г., Андронова С.А., Юнусова И.И. Тенденции развития потребительского рынка России в современных условиях пандемии // Теория и практика общественного развития. — 2021. — №12. — С. 121–127.
10. Лысова Е.Г. Сущность и тенденции развития регионального потребительского рынка // Стратегия развития региона — 2008. — № 34(91) — С. 15–19.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024