Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (86), 2023
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Malinin A. M.
Head of the Chair of Regional Economics and Land Use, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor
Belova T. M.
Assistant Professor, Chair of Economics and Management, A.S. Pushkin Leningrad State University, PhD (Economics)
Kostrjukova O. N.
Head of the Chair of Service and Congress Exhibition Industry, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

On some features of the dual nature of a service (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the nature of a service from the perspective of its dual nature, the process of service rendering with regard to the two-component superposition of the tangible and the intangible, and the realization of consumer risks involved in the process of service rendering.
Key words: service, intangibility of a service, dual nature of a service, components of the process, tangible component, intangible component, consumer risks
Pages: 178 - 180



Список использованных источников:
1. Краткий словарь: инновационная экономика и экономическая безопасность / авт.-сост. И.А. Максимцев, А.И. Буркин, Л.П. Кураков и др.; под общ. ред. Л.П. Куракова. — М.: Изд-во ИАЭП, 2012. — 636 с.
2. Леви М. Основы розничной торговли / М. Леви, Б.А. Вейтц — пер. с англ. Под ред. Ю.Н. Каптуревского. — СПб.: «Питер», 1999. — 448 с.
3. Дойль П. Маркетинг менеджмент и стратегии. 4-е изд. / П. Дойль, Ф. Штерн; пер. с англ. — СПб.: Питер, 2007. — 544 с.
4. Джоббер Д. Принципы и практика маркетинга / Пер. с англ. — М.: Издательский дом «Вильямс», 2000. — 688 с.
5. Котлер Ф. Основы маркетинга /Пер. с англ. — М.: Диалектика, 2020. — 754 с.
6. Котлер Ф. Основы маркетинга /Пер. с англ. В.Б. Боброва — М.: Прогресс, 1991. — 651 с.
7. Евменов А.Д., Какосьян Э.К., Данилов П.В. Маркетинг в социальной сфере: Учебное пособие. — СПб.: Изд. СПбГУКиТ, 2010. — 136 с.
8. Приказ Росстата от 17 декабря 2021 г. № 927 «Об утверждении официальной статистической методологии формирования официальной статистической информации об объеме платных услуг населению»
9. Чудновский А.Д. Безопасность бизнеса в индустрии туризма и гостеприимства / А.Д. Чудновский, Ю.М. Белозерова. — М.: ИД «ФОРУМ»: ИНФРА-М, 2012. — 336 с.
10. Шапкин А.С. Теория риска и моделирование рисковых ситуаций / А.С. Шапкин, В.А. Шапкин. — 7-е изд. — М.: Издательско-торговая корпорация «Дащков и К°», 2019. — 880 с.
11. Райзберг Б.А. Введение в экономику услуг: монография. — М.: НОУ ВПО «МПСУ», 2014. — 152 с.

Сноски 
1 Удовлетворившую как клиента, так и услугодателя. В нашем случае Услугодателя мы не называем Исполнителем, поскольку неправильно называть Исполнителем сторону договора возмездного оказания услуг, которая в ряде случаев НЕ является Исполнителем, т.к. может возлагать исполнение на третье лицо – ст. 779 ГК РФ (часть вторая) от 26.01.1996 № 14-ФЗ (ред. от 01.07.2021, с изм. от 08.07.2021) (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.01.2022).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2023