Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (87), 2023
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Chaplina A. N.
Head of the Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Institute of Trade and Services, Siberian Federal University PhD (Economics), Professor
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University, PhD (Economics)

Tools of managing reputational risk of holding companies (Russia, Krasnoyarsk)
The article focuses on the topical issues related to management of reputational risks of holding companies, identification of these risks and methods of their evaluation. The authors stress the importance of creating an integrated system of risk-management for strategic management and offer recommendations aiming at decreasing the reputational harm in the context of crisis.
Key words: of reputational risks, holding, risk-culture, system of risk management, business reputation, stake-holders
Pages: 121 - 125



Список использованных источников:
1. Федеральный закон от 02.12.1990 N 395-1 «О банках и банковской деятельности» [Электронный ресурс] //Справочно-правовая система КонсультантПлюс». – URL:https://clck.ru/35FzGA (дата обращения: 08.08.2023).
2. Бабкин П.Ю. Исследование характера влияния репутационных рисков на состояние корпоративного имиджа промышленного предприятия /П.Ю. Бабкин, Т.В. Суркова //Известия Тульского государственного университета. Экономические и юридические науки. – 2014. – № 2-1.
3. Герасимова Е.А. Механизм формирования стратегии развития сетевых предпринимательских структур /Е.А. Герасимова, А.Н. Чаплина, Т.А. Клименкова, И.В. Щедрина, А.С. Щитников, В.О. Герасимова // Proceedings of the 35 rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2020: Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. - 2020. - С. 1509-1514.
4. Горин С.В. Обеспечение устойчивости функционирования промышленных предприятий на основе управления деловой репутацией. — М.: Петергоф Принт, 2011. — 52 с.
5. Гуков Р.В. Сравнительный анализ количества холдингов в Российской Федерации по ряду критериев //Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. – 2014. – № 2-2(40). – С. 49-52.
6. Задорожко Д.С. Моделирование репутационного риска российских открытых акционерных обществ нефтегазовой отрасли: специальность 08.00.13: автореферат диссертации ... канд. экон. наук. – Москва, 2013. – 23 с.
7. Задорожко Д.С. Современные подходы к оценке деловой репутации и репутационного риска //Управление экономическими системами: электронный научный журнал. – 2013. – № 8(56). – С. 34.
8. Изнова Т.С. Аналитическое обеспечение управления репутационными рисками публичных компаний: специальность 08.00.12: автореф. дисс… канд. экон. наук. – Москва, 2015. – 22 с.
9. Кулик В.В. Основы риск-менеджмента: учебное пособие: [для программ Корпоративного университета Сбербанка] /В. Кулик, А. Ведяхин. - 2-е изд. - Москва: Корпоративный университет Сбербанка, 2017. - 383 с.
10. Нижегородцев Р.М. Управление репутационными рисками в контрактных отношениях наукоемких компаний /Р.М. Нижегородцев, Н.П. Горидько, Л.А. Осипова // Менеджмент и бизнес-администрирование. – 2016. – № 4. – С. 129-134.
11. Попков В.П., Титов С.А. Стратегия формирования и методы оценки имиджа предпринимательской структуры. — СПб.: Изд-во «Нестор», 2004. — 106 с.
12. Правкина Е.И. Внешние факторы возникновения репутационных рисков в топливно-энергетических компаниях // Вестник университета. – 2016. – № 9. – С. 96-99.
13. Чаплина А.Н. Репутационная ответственность торгового предпринимательства /А.Н. Чаплина, Е.А. Герасимова // Проблемы современной экономики. – 2014. – № 2(50). – С. 192-197.
14. Чаплина А.Н. Стратегическое развитие предприятий гостиничных услуг на основе репутационного потенциала: монография /А.Н. Чаплина, Е.А. Герасимова, А.П. Шатрова. – Красноярск: Сиб. Федер. ун-т, 2016. - 160с.
15. Шагеева Г.Р. Социальные сети как источник репутационного риска предприятия /Г.Р. Шагеева, М.Р. Сафиуллин // Проблемы современной экономики. – 2023. – № 1(85). – С. 50-53.
16. Samoilov N. K. approaches to managing reputational risks // Научный потенциал. – 2023. – No. 1-2(40). – P. 22-26.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024