Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (87), 2023
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Fedorova M. Yu.
Senior lecturer, Chair of Economics and Informational Communication Management, M.A. Bonch-Bruevich St. Petersburg State University of Telecommunications

Specificities of the social network form of interaction for rendering and consumption of services (Russia, St. Petersburg)
Emergence of the Internet gave rise to the new forms of interaction among the subjects of the socio-economic system in the sphere of services, which has a broad economic importance, since using informational communication one can render a service in any part of the world. Social networks have become one of the most popular forms of interaction between service providers and consumers. This creates additional demands of digital literacy to both parties involved. The author distinguishes media-literacy, social network literacy and literacy in the sphere of cyber protection as the necessary digital competences within the frames of the social network form of communication.
Key words: social network, digital literacy, digital competences, sphere of services
Pages: 202 - 204



Список использованных источников:
1. Макаров В.В., Федорова М.Ю., Цифровая грамотность сельского населения, необходимая для развития сферы услуг // Актуальные проблемы инфотелекоммуникаций в науке и образовании (АПИНО 2022): Сборник научных трудов XI Международной научно-технической и научно-методической конференции. В 4-х т. /Под. ред. А.В. Шестакова, сост. В.С. Елагин, Е.А. Аникевич. - Санкт-Петербург, 2022. - С. 609-613.
2. Иванов Д.В., Асочаков Ю.В., Богомягкова Е.С. Новые показатели социального развития: включенность в Интернет-коммуникации и креативность на сетевых платформах //Научный результат. Социология и управление. - 2021. – № 2(7). – С. 49-68.
3. Илюхин А.А. Развитие сферы услуг и интернет-активность молодежи //Экономика и сервис: от теории к практике: Материалы VI Международной научно-практической конференции. 2018. - С. 602-605.
4. Гаврилова М.В., Тараканова Т.С. Анализ потребительских предпочтений по информационному контенту в социальных сетях компаний сферы фитнес-услуг //Неделя науки СПбПУ: Материалы научной конференции с международным участием. – СПб., 2019. - С. 261-264.
5. Checkout, Yendex. Social commerce in Russia: social networks, messengers, classifies ad platforms and sharing economy as sales channels. – 2018. – URL: https://money.yandex.ru/i/forms/2018_social_en.pdf (дата обращения: 25.07.2023)
6. E-commerce in Russia. Part 1: Market trends & players’ strategies. 2019. – URL: http://ewdn.com/files/russian_ecom_part1.pdf?__cf_chl_jschl_tk__=932886f600cd7504fcf59c2dc9a7f34bb236e909-1593337392-0-AYzrvV5ldiAx0o5YM71KMjppWkr8HPkLoMYfPBcXSUTlLeKjIahOLsId-wtrymlWcuxHE3qpJ47bjGDyHsEuKQDLAlCUwau5bQ3DeypCVQwPNPX_vO-rMYDj_LZeRHt2S7q4Ckl

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025