Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (87), 2023
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Dvinsky M. B.
Assistant Professor, Chair of anti-monopoly and tariff regulation of Federal Antimonopoly Service markets, Siberian Federal University, PhD (Economics)
Pochekutova E. N.
Assistant Professor, Chair of anti-monopoly and tariff regulation of Federal Antimonopoly Service markets, Siberian Federal University, PhD (Economics)
Smirnova T. A.
Assistant Professor, Chair of anti-monopoly and tariff regulation of Federal Antimonopoly Service markets, Siberian Federal University, PhD (Economics)
Fedenko A. P.
Senior lecturer, Chair of anti-monopoly and tariff regulation of Federal Antimonopoly Service markets, Siberian Federal University

Disclosing information on the quality of education as a principle of increasing the efficacy of service rendering (Russia, Krasnoyarsk)
The majority of educational organizations, such as basic general education, secondary professional education and higher education, conduct their activities in the segment of non-market services. At the same time, professional education has a mixed model of financing: both budgetary and fully paid by the consumer. The article stresses the importance and the mechanisms of disclosing this information for the purposes of lowering the level of informational asymmetry in this sphere.
Key words: education, quality, efficacy, information, competition, economic branch
Pages: 218 - 222



Список использованных источников:
1. Бойченко О.В., Смирнова О.Ю. Информационно-коммуникационные и цифровые технологии в образовании // Проблемы современного педагогического образования. – 2019. – № 64–2. – С. 29–33.
2. Демина Е.В., Михайлова Е.Н. Качество образовательных услуг как показатель результативности образовательной деятельности современной школы //Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2016. – № 8 (173). С. 48–52.
3. Ляпунцова Е.В., Белозерова Ю.М., Сухоносенко А. Оценка качества образовательного процесса на основе данных в эпоху education 4.0 //Вестник Таганрогского института управления и экономики. – 2021. – № 1(33). – С. 19–22.
4. Ожерельева Т.А. Информационная асимметрия в образовании //Образовательные ресурсы и технологии. – 2020. – № 3 (32). - С. 28–36.
5. Панасюк В.П. Управление и оценка качества школьного образования: эволюция систем //Человек и образование. – 2022. - № 4(73). – С. 33-40.
6. Сергеева С.Ю., Обревко Е.Д. Современные подходы и методы оценки качества образования // Молодой ученый. – 2019. – №  37(275). – С. 162–165.
7. Скачкова Ю.А. Образование как инвестиции в человеческий капитал // Молодой ученый. – 2014. – № 7 (66). – С. 349–351.
8. Чечель И.Д. Роль общественности в оценке качества школьного образования // Восточно-Европейский научный журнал. - 2016. – Т.8. – № 4. – С. 98–101.
9. How governments can boosts labor productivity. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://image-src.bcg.com/Images/BCG-How-Governments-Can-Boost-Labor-Productivity-Apr-2018_tcm9-190894.pdf.
10. Pochekutova E/N. Analysis of cross-country differentiation of conformity of wages and level of education // International scientific journal. Industry 4.0. Vol. 4 (2019), ISSUE 4, pp 187-190. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://stumejournals.com/journals/i4/2019/4/pdf

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024