Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (88), 2023
SOCIO-POLITICAL ISSUES IN THE DEVELOPMENT OF EURASIAN COOPERATION
Strekalova N. D.
Chair of State, Municipal and Social Management, A I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg) PhD (Economics), Professor

Management of professional development of public civil servants in the context of digital transformation: Problems and approaches to solution (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the problem of managing the professional development of public civil servants. The author shows that professional development is aimed at maintaining and improving the level of qualifications required by civil servants for the proper performance of official duties. The article presents results of the problem analysis of professional and personal development of specialists, distinguishes the major problems in this area, develops proposals to improve the managerial efficacy of professional development of public civil servants, and provides recommendations on how the results may be used in the practices of human resource services.
Key words: public service, public civil servants, professionalism, professional development, professional development management
Pages: 39 - 44



Список использованных источников:
1. Атнашев Т.М. Самоотверженные чиновники? Факторы высокой мотивации государственных служащих // Вопросы государственного и муниципального управления. — 2017. — № 3. — С.149–166.
2. Асмолов А.Г. Психология личности: культурно-историческое понимание развития человека: учебник. — М.: Смысл: Academia, 2007.
3. Баранов И.Н. Новый государственный менеджмент // Российский журнал менеджмента. — 2012. — Т.10. — № 1. — С. 51–64.
4. Дмитриева Н. Е., Минченко О. С., Рыльских Е. В. Цифровые платформы как субъект и объект регулирования, или как платформы изменяют систему госуправления // Вопросы государственного и муниципального управления. — 2022. — № 2. — С. 60–84.
5. Норт Д. Понимание процесса экономических изменений. — М.: Издат. дом НИУ ВШЭ, 2010.
6. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. — М.: Когито-центр, 2002.
7. Ребров А.В. Влияние мотивационной структуры на результативность труда работников различных профессий // Социологические исследования. — 2008. — № 5. — С. 74–84.
8. Рогова Г. И. Влияние мотивации специалиста на результативность труда и уровень профессионального развития // Вестн. С.-Петерб. ун-та МВД России. — 2008. — № 4(40). — С. 229–232.
9. Сладкова Н.М., Воскресенская О.А. Стандартизация и цифровизация кадровых процессов в органах государственной власти с учетом принципа клиентоцентричности // Государственная служба. — 2021. — № 5. — С. 80–91.
10. Стрекалова Н.Д., Рогова Г.И. Управление профессиональным развитием государственных гражданских служащих налоговых органов. — СПб.: Астерион, 2015.
11. Стрекалова Н. Д., Рогова Г. И. Социальные аспекты управления профессиональным развитием государственных служащих Федеральной налоговой службы России: результаты эмпирического исследования // Вестник СПбГУ. Серия 8. Менедж­мент. — 2016. Вып.3. — С. 82–106.
12. Стрекалова Н.Д., Семенов В.А., Рогова Г.И. Профессиональная среда как фактор профессионального развития государственных служащих налоговой службы // Управленческое консультирование. — 2014. — № 2 (62). — С. 15–26.
13. Фобс М., Линн Л. Как государственный менеджмент влияет на эффективность исполни­тельных органов власти? // Российский журнал менеджмента. — 2012. Т. 10. — № 1. — С. 85–116.
14. Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность. 2-е изд. — СПб.: Питер; М.: Смысл, 2003.
15. McClelland D. The Achieving Society. Princeton, NJ: Van Nostrand, 1961.
16. Perry J., Hondeghem A. Building Theory and Empirical Evidence about Public Service Motivation // International Public Management Journal. 2008. Vol 11, N 1. P. 3–12.
17. Perry J. Measuring Public Service Motivation: An Assessment of Construct Reability and Validity // Journal of Public Administration Research and Theory. 1996. Vol. 6, N 1. P. 5–22.
18. Raven J. Competence, Education, Professional Development, Psychology, and Socio-Cybernetics // Continuing Professional Development and Lifelong Learning: Issues, Impacts, and Outcomes / ed. by G. J. Neimeyer. Hauppauge, New York: Nova Science Publishers, Inc, 2012. P. 277–315.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024