Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (88), 2023
PROBLEMS OF MODERNIZATION AND TRANSITION TO INNOVATIVE ECONOMY
Ivanov S. L.
Junior research fellow, Vologda Scholarly Center, Russian Academy of Sciences

The impact of digitalization processes on the development of creative practices in the business sector (Russia, Vologda)
The article examines the impact of digitalization on the business sector, including their impact as factors for its creativity growth, encouraging entrepreneurs to introduce creative practices — both in creative industries and outside the creative sectors of the economy. The author analyses the nature of the impact of digitalization processes on the development of creative practices in the business sector and argues that the processes of «voluntary» digitalization can serve as a booster of creativity in Russian entrepreneurship.
Key words: digitalization, economic trends, entrepreneurship, creative industries, creative practices
Pages: 55 - 57



Список использованных источников:
1. Антонова В.Г., Киседобрев В.П. Функционирование креативных индустрий в условиях цифровизации экономики: проблемы и пути решения // Евразийский союз ученых. — 2020. — № 11–5(80). — С. 12–17.
2. Шульга Е.Н. Философия креативности: важнейшие вехи изучения творчества //Философия творчества. Ежегодник / РАН. ИФ. Сектор философских проблем творчества. Ред. колл.: Смирнова Н.М., гл. ред. и др. — М., 2016. — Вып.2, 2016: Когнитивные и социокультурные измерения / Ред. Смирнова Н.М., Майданов А.С. — М.: ИИнтеЛЛ, 2016. — 314 с.
3. Ильин Г.Е. Креативный подход в продвижении компаний малого и среднего бизнеса // Интернет-маркетинг. — 2018. — №  1. — С. 28–35.
4. Празднов Г.С. Инновации в машиностроении: цель, проблемы, эффективность // Креативная экономика. — 2017. — Том 11. — № 12. — С. 1389–1398. doi: 10.18334/ce.11.12.38649
5. Ahlin B., Drnovšek M., Hisrich R.D. Entrepreneurs’ creativity and firm innovation: the moderating role of entrepreneurial self-efficacy // Small Bus. Econ. — 2014. — Vol. 43. — pp. 101–117. doi: 10.1007/s11187–013–9531–7
6. Fiorida R. Cities and the Creative Class. Milton Park: Routledge, — 2004. — 208 p.
7. Шевченко А.А. Креативные практики в рекреационном пространстве современного российского города // Гуманитарий Юга России. — 2015. — № 4. — С. 292–298.
8. Королева И.Б., Соколова И.Л. Креативные индустрии в России и мире: состояние, тенденции и проблемы управления развитием // Baikal research Journal. — 2022. — Т.13. — № 3. — С. 1–15.
9. Repenning A., Oechslen A. Creative digipreneurs: Artistic entrepreneurial practices in platform-mediated space // Digital Geography and Society. — 2023. — Vol. 4. — pp. 1–11. https://doi.org/10.1016/j.diggeo.2023.100058
10. Панфилова Е. Цифровая трансформация бизнеса: тренды и модели //Московский экономический журнал. — 2019. — № 11. — С. 312–319.
11. Худжатов М. Анализ особенностей обязательной маркировки лекарственных препаратов, ввозимых на территорию Российской Федерации // Маркетинг и логистика. — 2020. — № 1 (27). — С. 63–75.
12. Correani A., De Massis A., Frattini F., Petruzzelli A.M., Natalicchio A. Implementing a digital strategy: learning from the experience of three digital transformation projects // Calif. Manag. Rev. — 2020. — Vol. 62. — No 4. pp. 37–56.
13. Багиев Г.Л. Багиев Г.Л., Яненко М.Б., Яненко М.В. Технологии искусственного интеллекта в бизнесе и маркетинге // Проблемы современной экономики. — 2021. — № 3 (79). — С. 105–109.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024