Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (88), 2023
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Akchurina M. S.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics

Tools for marketing the consumer experience of the world’s largest financial organizations (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the approaches to the use of consumer experience marketing by the world’s leading financial organizations and presents the tools used by the leaders of the financial sector to form a unique and effective interaction with the target audience on a long-term basis. The author analyses management practices with regard to consumer experience used by international financial organizations to increase customer satisfaction, strengthen brand loyalty and create competitive advantages in the financial sector of the economy.
Key words: consumer experience marketing, customer-centricity, loyalty, customer experience, artificial intelligence, data personalization, robotic processes
Pages: 96 - 97



Список использованных источников:
1. Андерсон Д., Нарус Д. «Business Marketing: Understand What Customers Value.» Harvard Business Review. 1998.
2. «Борьба за клиентов становится острее при падающей экономике» [Электронный ресурс]. URL: https://journal.sovcombank.ru/biznesu/borba-za-klientov-stanovitsya-ostree-pri-padayuschei-ekonomike (дата обращения: 06.09.2023)
3. Блэйк М. 10 Examples of Customer Experience Innovation In Banking // Forbes [Электронный ресурс]. URL: https://www.forbes.com/sites/blakemorgan/2018/10/11/10-examples-of-customer-experience-innovation-in-banking/?sh=4781c803729d (дата обращения: 09.09.2023).
4. Муравская С.А., Головачева К.С., Смирнова М.М., Алканова О.Н., Муравский Д.В. 2019. Подходы к управлению потребительской лояльностью: перспектива «3D» // Вестник Санкт-Петербургского университета. Менеджмент. — 2019. — № 18 (1). — С.70–93. https://doi.org/10.21638/11701/spbu08.2019.103
5. Мэгидс С., Зорфас А., Лимон Д. The New Science of Customer Emotions // Harvard Business Review [Электронный ресурс]. URL: https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions (дата обращения: 01.10.2023).
6. Прокопова Л.Г., Тимохина Г.С., Сухов С.В., Цветкова А.Б., Погориляк Б.И. Управление потребительским опытом на рынке востребованных в кризис финансовых услуг //МИР (Модернизация. Инновации. Развитие). — 2022. Т.13. — № 4. — С. 626–644.
7. Стамалиева А., Ребязина В., Давий А. Изучение потребительского опыта на российском рынке интернет-торговли: тестирование модели пути потребителя // Вестник Московского университета. Сер. 6. Экономика. — 2020. — № 1.
8. Томк С., вон Хиппель Е. «Customers as Innovators: A New Way to Create Value.» Harvard Business Review. 2018.
9. Understanding Customer Experience throughout the Customer Journey // Journal of Marketing. 2016. 80.6. С. 5–7.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024