Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (89), 2024
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bragin A. Yu.
Marketing management of the life cycle of the major stages in the development
of a grocery startup (Russia, St. Petersburg)


Marketing and innovative aspects of business model development in the context of digital transformation (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the marketing system of innovation management, shows that the functioning of an innovative business model promotes the use of marketing tools and that the marketing paradigm of innovative development of industrial companies creates conditions for the digital transformation of business models. The author demonstrates that the design of the business model determines the economic ways of generating income and forms competitive advantages. Development of a digital platform business ecosystem expands the range of marketing opportunities and facilitates innovative activities.
Key words: marketing, innovation, entrepreneurship, digital business ecosystem, digital transformation
Pages: 123 - 126



Список использованных источников:
1. United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development. United Nations Education Science and Culture Organization [Electronic resource]. URL: https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/21252030%20 Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf (дата обращения: 10.12.2023).
2. Красюк И.А. Результативность маркетингового управления на основе ключевых компетенций и динамических способностей в условиях цифровизации / И.А. Красюк, А.Ю. Брагин //Экономические науки. — 2022. — № 212. — С. 110–114.
3. Волкова Н.В., Плахотник М.С. Инновационная компетентность студентов: взаимосвязь с академической успеваемостью и самомониторингом // Вестник Санкт-Петербургского университета. Менеджмент. Том 21. — 2022. — Вып. 3. С.348–369. http://doi.org/10.21638/11701/spbu08.2022.302
4. Соловьева Ю.Н. Развитие маркетинговой компетентности как предпосылка внедрения маркетинга взаимоотношений // Корпоративное управление и инновационное развитие экономики Севера: Вестник Научно-исследовательского центра корпоративного права, управления и венчурного инвестирования Сыктывкарского государственного университета. — 2014. — № 1. — С. 150–165.
5. Бланк С. Стартап: настольная книга основателя: пер. с англ. / С. Бланк, Б. Дорф. — М.: Альпина Паблишер, 2022. — 624 с.
6. Остервальдер А. Построение бизнес-моделей: Настольная книга стратега и новатора / А. Остервальдер, Ив Пинье; пер. с англ. — 9-е изд. М.: Альпина Паблишер, 2020. — 288 с.
7. Бек М.А. Маркетинг В2В. — 2-е изд., перераб. и доп. — Москва: ИНФРА-М, 2023. — 392 с. — DOI 10.12737/1816711.].
8. Шумпетер Й. Теория экономического развития. — М.: «Эксмо», 2007. 861 с.
9. Бабкин А., Каратова А. Классификация и характеристика цифровых платформ в экономике // Электронный научный журнал «Вектор экономики». — 2018. — № 12. www.vectoreconomy.ru
10. Цифровые экосистемы [Электронный ресурс]: https://www.bcg.com/capabilities/digitaltechnology data/digital-ecosystems [дата обращения 14.12.2023].

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024