Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (91), 2024
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Bezdudnaya A. G.
Head of the Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor
Bagiev G. L.
Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor; Honorary Scholar of the Russian Federation
Vereteno A. A.
Senior Lecturer, Department of Management and Innovation, St. Petersburg State University of Economics

Formation and development of the neural network approach as a factor of increasing business efficiency in consumer regional markets (Russia, St. Petersburg)
The authors discuss the role of neural networks and the neural network approach in increasing the effectiveness of interaction marketing and impression branding, as well as factors stimulating the growth and development of Russia’s regional economy. The article formulates the concepts such as “neural network approach,” “aesthetics of neural networks” and “impression marketing,” describes neural network tools and discusses practical examples of the use of neural networks.
Key words: impression branding, impression marketing, interaction marketing, regional economy, self-sufficiency policy, regional consumer market, small and medium-sized businesses, neural networks, neural network approach, aesthetics of neural networks
Pages: 111 - 114



Список использованных источников:
1. Бездудная А.Г. Отечественный и зарубежный опыт развития современных экосистем — конкуренция или сотрудничество // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. — 2022. — № 5 (137). ч.1. — С.91–96.
2. Багиев Г.Л., Веретено А.А. Брендинг Впечатлений — перспективный тренд развития современной экономики // Проблемы современной экономики. — 2022. — №2. — С. 92–95.
3. Веретено А.А. Тенденции развития регионального потребительского рынка и параметры привлекательности региона в условиях политики самообеспечения // Проблемы современной экономики. — 2023. — №2. — С.164–166.
4. Веретено А.А. Экспертное исследование факторов повышения эффективности экономики регионов России // Проблемы современной экономики. — 2024. — №1 (89). — С 169–171.
5. Половина работодателей уверена в исчезновении некоторых профессий из-за развития нейросетей — опрос. URL: https://rb.ru/news/neuronet-career/
6. Что такое нейросеть: как устроен человеческий мозг «в цифре». URL: https://trends.rbc.ru/trends/industry/641157be9a7947d3401fa3e8?from=copy

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025