Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (91), 2024
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Chaplina A. N.
Head of the Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Institute of Trade and Services, Siberian Federal University PhD (Economics), Professor
Demakova E. A.
Assistant Professor, Chair of Customs Research, Institute of Trade and the Sphere of Services, Siberian Federal University, PhD (Technology)
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University, PhD (Economics)

Creation and promotion of regional food product brands (Russia, Krasnoyarsk)
The article formulates present-day conditions for the creation of regional product brands, distinguishes factors impacting consumers’ perception of local food products and discusses marketing measures to promote them. The authors describe the areas and the main content of the stakeholders’ interactions within the framework of the model of state support for the creation and promotion of regional commodity brands of food products. The article also proposes tools to support manufacturers who claim the status of regional product brands, differentiated depending on the level of their regional usefulness, export potential and other characteristics of the products produced.
Key words: regional producers, commodity brands, food products, consumers, export potential
Pages: 125 - 129



Список использованных источников:
1. Веретено А.А. Экспертное исследование факторов повышения эффективности экономики регионов в России // Проблемы современной экономики. — 2024. — № 1 (89). — С. 169–171.
2. Наумов В.Н. Поведение потребителей. — М: ИНФРА-М, 2020. — 345 с.
3. Овсянников Ю.А. Влияние возраста и уровня образования потребителей на формирование их продовольственных предпочтений // Аграрный вестник Урала. — 2020. — № 2 (193). — С. 94–100.
4. Демакова Е.А., Рыбакова Г.Р. Дистанционные продажи: комплексная оценка информации для покупателей и качества реализуемых продуктов // Торговля, сервис, индустрия питания. — 2021. — Том 1, № 2. — С. 224–239.
5. Волков А.П. Потребительские предпочтения студентов на рынке пищевой продукции // Школа молодых ученых по проблемам гуманитарных наук: сб. мат-лов областного профильного семинара. — 2018. — С. 57–59.
6. НАФИ: траты россиян на продукты [Электронный ресурс]. — URL: https://www.kommersant.ru/doc/6523699 (дата обращения 08.07.2024).
7. Монахов О.Н., Газизуллин Н.Ф. Влияние брендинга на устойчивость коммерческих компаний // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 4 (48). — С. 228–229.
8. Формирование региональных брендов пищевых продуктов из арктического сырья как новый вектор социально-экономического развития циркумполярных территорий: монография / Е.А. Демакова, Г.А. Губаненко, Е.А. Зайченко [и др.]. — Красноярск: Сиб. федер. ун-т, 2024. — 352 с.
9. Брендинг территорий: развитие научного подхода к прикладным исследованиям: монография / Т.Г. Бутова, Е.А. Демакова, С.И. Мутовин [и др.]. — Красноярск: Сиб. федер. ун-т, 2021. — 240 с
10. Чаплина А.Н. Стратегическое управление эффективным ресурсообеспечением организаций сферы услуг / А.Н. Чаплина, Е.А. Герасимова // Проблемы современной экономики. — 2022. — № 3(83). — С. 203–209.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025